Tack för snabbt svar återigen! Jag har varit i kontakt med en renoveringsfirma gällande "renspolning"av växellådan.Tyvärr har jag inte tid att åka dit , så jag provar med Lubeguard. Efter att jag nu kört c:a 50 mil sedan ny olja+filter,har det bara inträffat 1 gång.
Har själv verkstad,men ett helt annat märke.På dessa bilar är det enormt sällsynt att växellådorna "småstrular",utan där havererar dom ordenligt när det händer.
Vad vi gör ibland är att rekommendera kunderna att byta olja+filter (byta c:a halva mängden)när bilen gått
15-20000 mil även fast tillverkaren säger att oljan inte behöver bytas under bilens livslängd !!
Många upplever lådan som mindre "ryckig",och att nerväxlingarna känns mjukare.I och för sig brukar vi även
radera adaptionsvärdena och lära in växellådan igen !
Jag har provat ett par "mirakelmedel"under åren som faktiskt funkat , så därför ger jag Lubeguard en chans.
Funkar det ska jag prova på en annan bil som jag har som strular i växellådan.Det är en BMW 316 Compact
som jag köpte för skrotningspengar eftersom förra ägaren sa att växellådan kommer rasa när som helst.Jag har nu kört c:a 500 mil med den,och det hjälpte inte med att byta olja+filter.
Felet på den är att den slirar på backen ibland och växlar konstigt/ryckigt när den är kall.Har för mig att
jag läst i nån serviceinformation att det kan vara internt oljeläckage.Då kanske det hjälper med "mirakelolja"!
Jag återkommer när jag provat !!
Mvh Thomas