23 juni 2006
Trådstartare
Hej, jag har haft problem med min bil ett tag och inte fått den lagad än. Jag skriver ner hela historian från start till slut. Okej, allt började såhär. För ca 1,5 månad sen så började bilen krångla lite, ibland när man var ute och körde så började bilen "HOPPA" typ som om den inte får nån soppa.
Men höll bara på så i ett bar sec sen gick bilen som vanligt igen. Det hände kanske 10 gr innan den började jävlas ordentligt. Jag var på väg till Donken i Tumba, men bilen började dumma sig som fan så jag märkte att det här är ingen ide, så jag ska vända vid uttran och åka hem igen, men kmr inte så långt.
Bilen börjar bli klen som fan och dör nästan när man ger mer än halvgas, bilen blev trött och stannade vid sidan av vägen. Den blev stående där i 3 dar (Tur att inga snorungar fick syn på den) sen gick jag till plattsen där bilen stog och startade bilen. Åååh den start tänkte jag och började åka. Jag tog mig hela vägen hem men var tvungen att slira på kopplingen för att bilen inte skulle dö, notera att lamdalampan lyser och jag läser i instruktionsboken och där står det "Fel i motorns elektriska system"
Efter en tid på parkering så bestämde jag mig för att gå ut och kolla om bilen mår bättre så jag går ut och startar bilen. Lamdalampan lyser inte längre och det går att köra med bilen "MEN" man får inte ge mer än en fjärdedels gas för då dör den. Det jag undrar är ifall nån vet vad som kan vara fel och om man kan åtgärda det själv? jag kör självklart inte med bilen som den är nu. Notera att service skulle göras för en tid sen men ska göra en så fort bilen funkar som den ska igen. Så undrar bara om det kan vara nått filter lr liknande som orsakar detta?
Extremt tacksam för bra svar. MVH // Jerry
//Jerry