23 juli 2010
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
Sleepy69 skrev:
Volvo_Mannen skrev:
Du får ju flytta över hela kabelhärvan till sprutet. Men du kan inte få det motorbytet godkänt av SBP om det inte är en 75 årsmodell. Eftersom B23ET inte har katalysator.
Hört att det ska gå om man låter Volvo göra en "innehållsförteckning" på vad som finns under huven..
Men det kanske är bättre att köra med en B230fk? Fast B23et har väl bättre stakar och kolvar?
b23:an har ju bättre standardbotten ja, M-stakar och grova veven, men fk/ft ( om det är efter 88:a ) har också grov vev, dock klena stakar men det är ju en baggis att byta
Du kan ju även ta en b23 botten med fk/ft topp och sprut
Ingen besiktningsman som ser skillnad på blocken.
Köpte en 740 -86 med 531 topp t 04 turbo (kines) chip och 3" avgas..
Blir nog att ta mitt innehåll och stoppa i ett B230fk block, är ju någon klant som har stämplat in B230ET i blocket
Är veven, stakar och kolvar bättre i et?
Men hur mycket orkar en orginal växellåda med? Har en fempetad och en OD..
En dag blir jag duktig också...