jag tänkte jag skulle hänga på lite smalare däck på mina fälgar som e 7" breda å jag undrar om de e någon som vet hur smala man kan ha ? för de känns lite dumt att åka å köpa däck som kanske e FÖR smala eller som kanske inte ens gör någon skillnad?
Många kan nog göra de om dom bara vill. men sen lämnar dom nog ingen garanti OM dom gör de. Jag har tur som har en vän som gillar stretch samt har maskiner för de.
Har nyss köpt nya fälgar, fälgen fram är 8.5bred och 17tum. Fälgen bak är 10bred och 17tum.. Vad ska man ha för däck för att det ska se likadant ut fram som bak med stretch?
men jag vet att den setupen funkar utmärkt, det är inte bara och dra av som du säger, däcken skall klara en viss belastning också,
du kan köra på 245 or också, men då börjar det likna mer standard´, sen är frågan hur sänkt du ska åka med, kolla nygren_iv här på garaget, tror han hadde sådana fälgar i den dim
Mina 205/40 R17 på 7" skrapar i på sidan/sidorna av däcket mot insidan av innerskärmarna fram. Tror ni att 165/40 R17 löser det problemet? Ororar mig också som Ts gjorde att ingen bilfirma vill eller kan kränga dem!
Skriver på mobil, därför det blir så mycket stavfel och skit. Dyselexin hjälper inte särskilt mycket heller. //Fabian