Lyckades fastna på bild under körningen också.. här är en som Stefan tagit i farten ur ena kurvan (dock under familjekörningen) på kinnekulle under stcs sista träff
jag funderar på att kräma så mycket det bara går ur gtbb28an på sprit och se om jag kan komma över på rätt sida 400hk sträcket!
ska givetvis inte ha det som bruks mapp:rolleyes:
haha okej:)
gt30r.en ska ju vara god för 5-550hk så då har man lite att bygga efter
Jo, då är det ju motorn man måste bygga lite! mend blir det smidd botten & vassare kammar et.c då?
Vassare kammar, portning och lite annat kul med toppen. Botten får vi se hur det blir med och framförallt hur långt pengarna räcker men en viktmatchning av delarna vore ju inte fy skam
Vad skall du köra för avgashus på GT30:in? "Vassa" kammar och ett stort hus blir ganska trist.
Ketchupeffekt är något du kommer få erfara. Originalkammar är väldigt vettigt om du vill ha en körbar bil.
Tänker inte köra original kammar då jag vill flytta den extra pushen uppåt istället för att den ska gå som en överkåt ardennershäst.
Viss ketchup får man räkna med men det kommer inte bli några turbon snurrar inte förrän över 5000varv fasoner iallafall
Avgashus beror på vilken effekt det kommer siktas på, så det återstår helt enkelt att se
Utveckla gärna "överkåt ardennerhäst"..?
Din setup hänger iofs mycket på hur du skall använda bilen. En bekant kör GT30 med stora huset, 276 kammar i sin 9-3 2,0t. Den är igång vid 6000rpm.
Då vill han antingen ha ketchup eller vet inte hur man bygger motorer. Det jag menar är att jag får mycket ladd för tidigt= bilen blir väldigt ostabil etc vid full sula på lite lägre växlar.
Jag kommer köra med 268 eller 270 kammar då får man inte effekten så sent, Däremot om jag går på 270 kammarna så kommer det ytterligare en extra push runt 4800-5000varv vilket ofta är önskvärt då det är på de högre varven man oftast har fäste och det då lönar sig som bäst både på bana och på rakt fram åka.
Tänker inte köra original kammar då jag vill flytta den extra pushen uppåt istället för att den ska gå som en överkåt ardennershäst.
Viss ketchup får man räkna med men det kommer inte bli några turbon snurrar inte förrän över 5000varv fasoner iallafall
Avgashus beror på vilken effekt det kommer siktas på, så det återstår helt enkelt att se
Utveckla gärna "överkåt ardennerhäst"..?
Din setup hänger iofs mycket på hur du skall använda bilen. En bekant kör GT30 med stora huset, 276 kammar i sin 9-3 2,0t. Den är igång vid 6000rpm.
Då vill han antingen ha ketchup eller vet inte hur man bygger motorer. Det jag menar är att jag får mycket ladd för tidigt= bilen blir väldigt ostabil etc vid full sula på lite lägre växlar.
Jag kommer köra med 268 eller 270 kammar då får man inte effekten så sent, Däremot om jag går på 270 kammarna så kommer det ytterligare en extra push runt 4800-5000varv vilket ofta är önskvärt då det är på de högre varven man oftast har fäste och det då lönar sig som bäst både på bana och på rakt fram åka.
Jahopp nu vare dags för byte av topplocks packning samt toppen. För ett par dagar sen började bilen ryka vitt som ett ånglok och idag åkte den in i kompisens garage. Oljan var minst sagt geggig. När vi sedan plockade bort tändstiften och vred på tändningen så hade vi helt plötsligt en saab fontän ur ettans cylinder.
Timing var dock rätt bra då jag precis fick hem en avi från exd med nya topplocks bultar