kawiZz skrev:
SupraJEZZICA skrev:
kawiZz skrev:
skulle aldrig lagt dom pengarna och jag tycker inte att det är en speciell bil, inte så mkt att förklara va?
Evo - passar ju hur bra som helst på strippen med 4wd och relativt låg vikt.
Och det här med att "vålda en så fin sportbil på vintern" är ju lite löjligt när bilen i fråga är en rallybil.
Och jo, det finns bilar i samma modellklass som slår supran i att trimmas hårt, tro mig.
Evo passar bra för strippen?
Visst alla gånger men det som gör supran så speciell är att man kan skrämma upp den i 600-1000hk utan "större" ingrepp.
För "små pengar" har du liten singel och en bil som TÅLS att användas!
Slitstark som få!
Har du nån tid för evo på strippen förresten? Nån bra tid menar jag?
Supra? Ja där har du Sverige rekord på 8.76 på 402m!
Supran gör sig MKT bättre på strippen medan Evon gör sig mkt bättre på banan!
Vill man ha en åretruntbil lite halv sportig, ja välj evon!
Vill man ha en ren bus bil som håller länge och som VERKLIGEN ger en sportkänslan i körningen, ja då väljer man Supran!
Att vålda en fin spprtbil som Evo på vintern står jag fast vid att JAG inte skulle göra iaf.
Lämpar sig säkert riktigt bra på vinterväglag men nu snackar vi om man vill äga en sportbil.
Det SLITER ju så jäkla mkt och plötsligt har man ingen fin sportbil längre.
Ja supran väger relativt mkt, ca 1550kg, kan fås ner till runt 1300kg!
Evo 8- ca 1400kg
Evo 9- ca 1500kg
Utseende mässigt säger jag dessutom Supran alla gånger!
Alla evosar ser näst intill likadana ut, precis som skylines, inget fel i det men supran är ju så grymt rolig med att styla då det finns OTROLIGT olika kjolar, huvar, vingar, sidor, bakkjolar, fronter, lysen mm mm mm att kombinera just för eget tycke och smak!
Ska vi tjöta på strippen så här har du en repa på 7.97
http://www.youtube.com/watch?v=FTTEdswe_v0, detta har ju dock inget med hur bra evo är, undra hur mkt som är original där...
Och det här med att trimma supra till 1000hk utan större ingrepp kan du glömma, läs ditt eget inlägg och se själv hur jävla insnöad du är.
Nu menade jag mer ditt inlägg att evosar funkar hur bra på strippen som helst!
Ja det gör dem men JAG tycker bilen passar sig bättre på banan än dragstripen.
Bara se på hur många evosar som kör drag racing PÅ RIKTIGT i Sverige och hur många Supror som brukas på sveriges 402m banor samt lika jämförelse på sveriges olika banor så blir matten ganska enkel!
Dem flesta väljer supra att bygga för på strippen och evos att bygga för till bana!
Inget lilla jag bara hittar på!
Att trimma en supra till 1000hk utan större ingrepp måste man väl läsa lite mellan raderna vad jag menade!!!! Jag satte även citat tecken i
större ingrepp!
Klart som tusan att det ligger MÅNGA timmar samt mkt pengar för att få till en 1000hk supra MEN du behöver inte byta ut hela bilen för att den ska palla den kraften.
Org drivlina pallar grymt mkt på dessa bilar, motorn orörd osv osv!
Insnöad???
Alltid detta jävla tjafs.
Supra mot evo
Evo mot sky
Sky mot supra
Japs mot amerikanare!
Man får väl för fan berätta sina egna jävla åsikter här eller?
TS bad om råd och alla röstar för vad DEM tycker om!
Här disk vi för och nackdelar, egna erfarenheter och tycken.
Jag berättar mina egna erfarenheter och insnöad?
Ja, jag föredrar supra!
Ja, jag tycker-
Vill man åka rally, bana så välj EVO
Vill man åka strip, race så välj supra
Vill man åka bara sommartid, välj supra
Vill man åka året runt, välj DEFINITIVT evo!!!!!!!
Upp till TS själv att betsämma.
Han kanske tycker både supra och evos är riktiga skit bilar och väljer att åka skyline istället!
Bättre ton här tack!