3837
Sök

VÄLDIGT konstigt fel ang ljudsystem. Bas + slutsteg

4 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
Tjenare tjenare!

Blev less på originalsystemet som består av bose. Bilen i sig är en a4 1,8t -01.
Så jag kopplade in baslåda med tillhörande slutsteg och en Hög-lågnivå adapter för att få ut lågnivån.
För att få ut lågnivån behövde jag ta ström från 2st högtalare. + och -. Detta tog jag från slutsteget, bak i bilen.

Allt fungerar klockrent spelar på som tusan. MEN när jag stänger av bilen och stänger förar dörren så börjar basen dåna uti bara fan! öppnar jag dörren slutar den. Om jag stänger någon av bakdörrarna ganska hårt så reagerar basen på detta och den börjar slå i någon sekund.
Samma sak om jag smäller till i kofferten med handflatan så reagerar basen också på detta..

Verkar som om den tar upp signaler från ljud/vibrationer? Någon som har någon aning om vad felet kan vara?

4 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
Kan även tillägga att desto mindre HZ jag justerar på slutsteget desto mindre DÅN blir det. När jag är nere i 40HZ vilket är det lägsta slutar den nästan. Men basen reagerar ändå och slår ett par gånger om jag smäller igen dörren på bilen.

Det är bra, mmh mmh!
61 Inlägg
28 juli 2010
inte någong kabel som ligger emot karossen Oo

Sök