Har ett par U-dimension el coax 5or som knappt spelar nå midbas alls. Men för oskull så satt jag i dom i ett par lådor för 5,25or + diskant och kopplade in dom i hemmaförstärkaren och de spelade hur bra midbas som helst!! Varför får jag ingen midbas i bildörrarna? Är hela dörren felbygd? Originalhögtalarna spelade då rätt så bra med midbas.
Högtalarna spelas från ett slutsteg och de får tillräckligt med ström
Antagligen har du ej monterat dem tillräckligt tätt. Se till att dom verkligen sitter LUFTTÄTT monterade. Silicon fungerar att täta med och är enkelt att få bort om du ej får till det utan
Någon som vet nå projekt eller liknande man kan kolla på? Så jag får lite inspiration och göra nånting av, orkar inte börja gjuta nya dörrsidor eller liknande
Nja, har svart/grå inredning så.. Testa för oskull packa dörren full med trasor för att testa om de vart någon skillnad. Icket.. JO bak finns det mycket plats, men där kör jag med originalhögtalarna jävligt lågt ställda och får rätt bra midbas
Antagligen har du ej monterat dem tillräckligt tätt. Se till att dom verkligen sitter LUFTTÄTT monterade. Silicon fungerar att täta med och är enkelt att få bort om du ej får till det utan
SILICON i bilen? det drar åt sig fukt..
Nja, att det drar åt sig fukt vet inte jag om jag kan hålla md om. Dock så ska eller bör man inte använda silikon pga. att det sabbar lacken.
Tycker dock att man kan få ganska så ok. mid av 5.25" i en 850. Inte som med ett par 6½", men dugligt iaf. Monterade senast detta förra eller förrförra veckan och det funkade bra (doch ej detta märke som anges i tråden). Annars kan jag håll med ChriZtoffer, har du testat fasvändning?