3314
Sök

Går det att sätta i Apexi Neo i en Volvo? Eller är det bara japan bilar

1 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
Som rubriken, jag undrar om det är någon som har provat att göra detta före mig? går det? om inte varför?

8 251 Inlägg
27 juli 2010
Bortkastade pengar, köp ett chip istället. Alla saker man kopplar för för att lura original styrbox är av ondo.

this shit's got to go
183 Inlägg
24 augusti 2010
Marlboroman skrev:
Bortkastade pengar, köp ett chip istället. Alla saker man kopplar för för att lura original styrbox är av ondo.

Varför är det av ondo? Om någon som kan ställa in den riktigt med mätare och dylikt så är de la lungt?
Jag undrar oxå om nån testat

Man får inte va slö för då blir man dö

8 251 Inlägg
25 augusti 2010
BOBert skrev:
Marlboroman skrev:

Varför är det av ondo? Om någon som kan ställa in den riktigt med mätare och dylikt så är de la lungt?

Dels för att en del av originalsystemet begränsningar hämmar piggyn + att i vissa fall så kan originalsystemet och piggyn börja motverka varann. För börjar man försöka lura originalsystemet för mycket så kan det börja jobba emot.
Bättre att lägga pengarna på ett vettigt eftermarklnadssprut istället.
Senast redigerat av Marlboroman (25 augusti 2010)

this shit's got to go
183 Inlägg
25 augusti 2010
Marlboroman skrev:
BOBert skrev:
Marlboroman skrev:

Dels för att en del av originalsystemet begränsningar hämmar piggyn + att i vissa fall så kan originalsystemet och piggyn börja motverka varann. För börjar man försöka lura originalsystemet för mycket så kan det börja jobba emot.
Bättre att lägga pengarna på ett vettigt eftermarklnadssprut istället.

Okej. Så det är tex mycke bättre att köpa civico stand alone än deras piggy-back? De skiljer ju ändå bara 1000 pix:P Men hur är det med lite äldre bilar som inte har lika avancerade styrsystem? Typ 740 insprut?

Man får inte va slö för då blir man dö

8 251 Inlägg
25 augusti 2010
BOBert skrev:
Okej. Så det är tex mycke bättre att köpa civico stand alone än deras piggy-back? De skiljer ju ändå bara 1000 pix:P Men hur är det med lite äldre bilar som inte har lika avancerade styrsystem? Typ 740 insprut?

Stand alone är att föredra. ska man börja trimma så är ju steget mellan originalsystemet och ett MS till exempel som natt och dag. Man får en helt annan nogrannhet och en hel del möjligheter man inte har med originalsystemet vilket naturligtvis ger ett bättre resultat.

Sök