3372
Sök

Dubbla 12or och dubbla 6.9or

67 Inlägg
9 augusti 2010
Trådstartare
M_icke_ skrev:
Softis skrev:
ChriZtoffer skrev:
mb_pucken: Håller delvis med dig men röstar på baslåda istället för baksystem, om man prompt ska ha baksystem så räcker huvudenhetens effekt till det, tycker då jag. En baslåda däremot kan höja upplevelsen en hel del!

Softis: Du borde veta att det beror på mycket mer än bara effekten. wink Jag spelar 135,6dB med 1500Wrms t.ex...

Jo det vet jag allt. Jag gjorde 144.5 med 800 rms.

Men att satsa på 6x9" iställt för baslåda och kalla Audiotop skräp...... Så gör man bara inte

Jag har spelat över 146db musik med 900wrms..

Men som sagt, när man kallar audiotop för skräp så är man HELT ute och cyklar på den tunna isen..

har med hört att audiotop ska vara riktigt bra grejer, därför jag köpte dem.

3 466 Inlägg
9 augusti 2010
ironandre skrev:
M_icke_ skrev:
Softis skrev:
Jo det vet jag allt. Jag gjorde 144.5 med 800 rms.

Men att satsa på 6x9" iställt för baslåda och kalla Audiotop skräp...... Så gör man bara inte

Men som sagt, när man kallar audiotop för skräp så är man HELT ute och cyklar på den tunna isen..

Japp.. spelar helt sjukt bra för dom pengarna!

Man ska aldrig låta utseendet lura en, snarare tvärt om, dom basarna som ser enklast ut spelar ofta riktigt bra då dom har lagt mer pengar på ljudet än utseendet..
Senast redigerat av M_icke_ (9 augusti 2010)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

4 693 Inlägg
9 augusti 2010
M_icke_ skrev:
ironandre skrev:
M_icke_ skrev:

Japp.. spelar helt sjukt bra för dom pengarna!

Man ska aldrig låta utseendet lura en, snarare tvärt om, dom basarna som ser enklast ut spelar ofta riktigt bra då dom har lagt mer pengar på ljudet än utseendet..

Det märks på min bas. Den är inte snygg, ser nästan ut som en leksak, men jävlar vad det spelar

Booyakasha!

5 127 Inlägg
10 augusti 2010
Oj Sorry, blanda ihop ladan med tråden ja läste före, givetvis vet jag att den basen han nu hade är bra.. så de tar ja tillbaka:-) fast vid de ja tycker angående fram å baksystem står ja fast vid. Vist ger en bra bas låda ett lyft men lyssnar hellre på ett klart å fint ljud än halvtaskigt ljud å bra bas.. men de är jag det. Sen varför ja har ett 6 kanalsystem steg är för ja hade det liggandes från min gamla bruksbil. Och ekonomin tillåter inge nytt steg än men de kommer... sen vill jag iaf ha ett Bes system bak för ätt få en stor ljud bild. Ja vill sitta i ljudet..
Sen är ja ganska nöjd med å ha spela 137 db i en merca kombi. Och de va på vanlig musik..

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

4 693 Inlägg
10 augusti 2010
Mina 144.5 var också på vanlig musik. Men nog om det.

Vad man prioriterar är olika, en del vill ha massa bas och billigt framsystem och en del vill inte end´s ha en bas.
Det är väldigt individuellt så det får man göra det man tycker låter bäst.

Booyakasha!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
10 augusti 2010
Självklart ska man inte bara lyssna på bas! Men det krävs inget baksystem för att få till ett fint och klart ljud. wink Baksystem har man för utfyllnad eller om man vill vara väldigt snällt mot dom som åker där bak. Bas har man för att fylla ut i botten, gör en hel del skillnad för musikupplevelsen!

Å ja mina 135,6dB var också med helt vanlig musik, i en sedan...

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

3 466 Inlägg
10 augusti 2010
mb_pucken skrev:
Oj Sorry, blanda ihop ladan med tråden ja läste före, givetvis vet jag att den basen han nu hade är bra.. så de tar ja tillbaka:-) fast vid de ja tycker angående fram å baksystem står ja fast vid. Vist ger en bra bas låda ett lyft men lyssnar hellre på ett klart å fint ljud än halvtaskigt ljud å bra bas.. men de är jag det. Sen varför ja har ett 6 kanalsystem steg är för ja hade det liggandes från min gamla bruksbil. Och ekonomin tillåter inge nytt steg än men de kommer... sen vill jag iaf ha ett Bes system bak för ätt få en stor ljud bild. Ja vill sitta i ljudet..
Sen är ja ganska nöjd med å ha spela 137 db i en merca kombi. Och de va på vanlig musik..

Jag ser ingen som helst anledning till att ha 6kanaler ändå. Du kan ha dubbla kit fram och dubbla kit bak på ett normalt 2ohm stabilt 4-kanalssteg..

För övrigt ser jag ingen anledning med att ha baksystem, det är fram man sitter och fram man bör ha ljudet, vill man tvunget ha något till dom som sitter i baksätet så kan man satsa på ett par billiga koaxar.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Sök