3793
Sök

Volvo 965 -94 börjar hacka när den är varm

17 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
Den vill börjar hacka efter den varit vam ett tag och vill stoppa, sedan måste man vänta ett tag, ca 20-30 min. ja har bytt tomgångsmotor å tempgivare. de är inget fel på luftmassemätaren heller. det som är konstigt är att luftburken blir väldigt varm, ska den bli det? snälla, hjläp mig någon.

8 252 Inlägg
4 augusti 2010
Nå knas med termostaten i luftburken så att den enbart för förvärmd luft kanske?

17 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
ja hr gjort så att den bara kan ta in friskluft ifrån fronten. för det är ju även ett hål in mot blocket ifrån luftburken, från det hålet ska de ju sitta ett rör som ligger mot grenröret för vinterns skull. ja har pluggat det hålet så den bara får i sig kall luft. ja pluggade för att se om de gjorde skillnad men den beter sig likadant iaf.

matt_black_90
6 augusti 2010
ja har haft problem me att min 960 inte startar när den är varm, va då också tvungen att vänta ca 30 min.
för mig så va de kamaxelgivaren som va kass.

när den dör och inte startar, testa att dra ut kabeln till kamaxelgivaren(sitter två kontakter högt upp på motorns baksida, den undre kontakten ska vara till kamaxelgivaren.)
om motorn startar då så bör din kamaxelgivare va kass med.

17 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
Ja har bytt kamaxelgivaren nu och det hjälpte inte. ska köpa en ny luftmmassemätare så får vi se. lite tråkigt när den kostar 3000kr. ska ringa till lite skrotar och höra

Sök