2903
Sök

Projekt: Volvo 850 Turbo 1995 (Såld) "Sidan 45"

Mitt första projekt när det gällde att få fart på en volvo 850 turbo

503 165 Visningar
Projektet avslutat 3 december 2012
878 Inlägg
25 oktober 2011
jocke_gronberg skrev:
ejon_850 skrev:
Jocke har du monterat riktig xenon ännu ?

//
J

Enbart i helljus

Okej.

Jag blev tagen i flyg bes i Söndags.. Fan, ombes och allt sad Griniga på xenonet och även för fälgarna tar in i hjulhuset...

//
J

All The best
MVH
Jonas .L

4 586 Inlägg
25 oktober 2011
Trådstartare
ejon_850 skrev:
jocke_gronberg skrev:
ejon_850 skrev:
Jocke har du monterat riktig xenon ännu ?

//
J

Enbart i helljus

Okej.

Jag blev tagen i flyg bes i Söndags.. Fan, ombes och allt sad Griniga på xenonet och även för fälgarna tar in i hjulhuset...

//
J

SURT

fälgar ser ut att sitta grymt bra. Vad blev kalaset att kosta ?

878 Inlägg
25 oktober 2011
jocke_gronberg skrev:
ejon_850 skrev:
jocke_gronberg skrev:

Enbart i helljus

Okej.

//
J

SURT

4800 :- böter plus ombes, och så fick jag böter för fortkörning också... Tråkiga var att den var en gammal golf som var civil, jag brukar märka poliser grymt bra... men aldrig en gammal golf som pressar mig..

//
J

All The best
MVH
Jonas .L

4 586 Inlägg
25 oktober 2011
Trådstartare
ejon_850 skrev:
jocke_gronberg skrev:
ejon_850 skrev:

Okej.

//
J

SURT

4800 :- böter plus ombes, och så fick jag böter för fortkörning också... Tråkiga var att den var en gammal golf som var civil, jag brukar märka poliser grymt bra... men aldrig en gammal golf som pressar mig..

//
J

aj då. Vad tycker du om mina ev nya fälgar då ?

331 Inlägg
25 oktober 2011
Tycker lätt du skall köra på Odysseus fälgen:)

4 586 Inlägg
25 oktober 2011
Trådstartare
david850 skrev:
Tycker lätt du skall köra på Odysseus fälgen:)

Har fått prisförslag nyss så lutar starkt åt dom. Som en comet fälg fast större

878 Inlägg
25 oktober 2011
jocke_gronberg skrev:
ejon_850 skrev:
jocke_gronberg skrev:

SURT

//
J

aj då. Vad tycker du om mina ev nya fälgar då ?

Ser bra ut wink

//
J

All The best
MVH
Jonas .L

2 452 Inlägg
26 oktober 2011
ang xenon så går det att komma igenom godkänd även i besiktning så länge man har höjdjustering samnt spolare som tvättar av strålkastarna...o att fälgar tar i det gör det ju på orginalfälgar med hade den diskutionen vid mariholmsvägen i söndags jag med...men han sa inget förutom klagar på parkeringsljuset som ej funkar

döden kommer tillbaka

878 Inlägg
26 oktober 2011
turbodeath skrev:
ang xenon så går det att komma igenom godkänd även i besiktning så länge man har höjdjustering samnt spolare som tvättar av strålkastarna...o att fälgar tar i det gör det ju på orginalfälgar med hade den diskutionen vid mariholmsvägen i söndags jag med...men han sa inget förutom klagar på parkeringsljuset som ej funkar

Det står i min flygande inspektion på Bilprovningen om att det är för stora fälgar på bilen big_smile

//
J

All The best
MVH
Jonas .L

2 452 Inlägg
26 oktober 2011
är så att dom skall alltid klaga på nått när dom har flygande besiktning...är nästan som dom måste fylla en kvot minst en bil i timmen skall dom klaga på nått....så vad blev det totala i böterna då med fortkörning?eller var det 4800kr för allt eller?

döden kommer tillbaka

878 Inlägg
26 oktober 2011
turbodeath skrev:
är så att dom skall alltid klaga på nått när dom har flygande besiktning...är nästan som dom måste fylla en kvot minst en bil i timmen skall dom klaga på nått....så vad blev det totala i böterna då med fortkörning?eller var det 4800kr för allt eller?

Totalt smile Plus ombes då..

All The best
MVH
Jonas .L

3 627 Inlägg
26 oktober 2011
turbodeath skrev:

Vad jag hört från bilprovningen så får man inte montera xenon någon annanstans än i helljuset.
Inte ens om du har spolare, original xenonstrålkastare som är eftermonterade MED automatisk nivåreglering .. fortfarande olagligt. De är sånna petiga jävlar hmm
En polare har xenon strålkastare med auto nivå som är eftermonterat men han kom inte igenom pga att det inte var original (dem märkte det på att den manuella justeringen fanns kvar vid ljusvredet tongue )

OnT:
Riktigt fin bil! Tycker helt klart du ska köra på den sistnämnda fälgen, skulle göra sig sjukt bra på ditt åk smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
26 oktober 2011
Ska dock gå att reg besikta med Xenon, men kostar skjortan vad jag hört iaf.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

4 586 Inlägg
27 oktober 2011
Trådstartare
Jobbigt med allt detta. men xenon i helljus är lagligt iallafall.
Senast redigerat av jocke_gronberg (28 oktober 2011)

4 586 Inlägg
3 november 2011
Trådstartare
Hämtar dom nya fälgar den 25e. väntar med spänning. Bilder kommer såklart samma dag som vanligt

4 586 Inlägg
4 november 2011
Trådstartare
Fälgarna sitter idag på denna bil så en liten förhandtitt på fälgarna som jag ska köpa:
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/227524_130149697062711_100002030436385_204952_907128_n.jpg
Senast redigerat av jocke_gronberg (4 november 2011)

1 679 Inlägg
4 november 2011
dom är så sjukt snygga big_smile
kommar sitta som en käftsmäll på din bil smile

4 586 Inlägg
4 november 2011
Trådstartare
JimmyAndersson skrev:
dom är så sjukt snygga big_smile
kommar sitta som en käftsmäll på din bil smile

fälgarna har dock 245 breda däck idag men ska på 215 istället big_smile. Ja det kommer dom göra grymt snyggt

331 Inlägg
4 november 2011
Va gick de på totalt? hyfsat dyra har ja hört att de skall vara

4 586 Inlägg
4 november 2011
Trådstartare
david850 skrev:
Va gick de på totalt? hyfsat dyra har ja hört att de skall vara

Totalt vet jag inte vad det kommer att kosta då jag ska köpa dessa med däcken sedan sälja dom och köpa nya däck.

men smakar det så kostar det. Har redan kostar på bilen en 35.000:-

Men man ser inte pengarna när det gäller hobby
Senast redigerat av jocke_gronberg (4 november 2011)

Sök