Alltså du ska slå av och på tändning i lagom takt. Inte snabbt "tjoff tjoff tjoff" utan lagom och lämna tändningen på den femte gången. Lampan kommer då blinka och du trycker in den knapp du vill ska aktivera larmet på dosan. Lampan lyser då med fast rött sken och blinkar sen snabbt igen och du kan programmera in nästa fjärr.
Jag grejade med ett likadant larm i en Audi 80 som bråkade lite men det hela handlade om en glappande dörrkontakt, lite 5-56 senare och det funkade igen.
Observera att du måste ha alla dörrar, motorhuv och bagagelucka stängda när du ska programmera in fjärren.
Edit: Du kan surfa in och ladda ner manual till larmet på Cargards hemsida. Du gör också klokt i att lokalisera den röda återställningsknappen till larmet. Skulle bilen av någon anledning larma på och du inte har en fungerande fjärr är det lagom kul...
950 larmet finns i 2 versioner, en med startspärr och en utan. Har du startspärr inkopplat på ditt larm kommer du inte en meter med bilen om du inte har verktyg med dig så du kan koppla ur och förbi larmet.
Senast redigerat av PH_ (9 augusti 2010)