3721
Sök

Volvo 745 gl, kopplingen kass?

54 Inlägg
9 augusti 2010
Trådstartare
Har en volvo 745gl, och när jag körde idag så skulle jag växla till 3:an, men sen lät det "pang" och sedan fick jag inte i någon växel när motorn var igång? och till en början inte heller när den var av. Men nu när jag startade upp den så fick jag i 1:an men det gick väldigt trögt, och så tar kopplingen längst ner. Någon som vet vad felet kan vara?

761 Inlägg
15 augusti 2010
Behöver inte vara kopplingen, kan vara slavcylindern eller tillhörande arm som har hoppat av, om det är wire så är det en annan arm, även den kan hoppa ur läge.

tysk.
592 Inlägg
15 augusti 2010
dannnej skrev:
Behöver inte vara kopplingen, kan vara slavcylindern eller tillhörande arm som har hoppat av, om det är wire så är det en annan arm, även den kan hoppa ur läge.

försvinner trycket i slaven försvinner ju allt tryck i kopplingen och den åker i botten.
Han fick ju i växeln om än lite trögt på 1'an.

Så får ställa en följdfråga.

Hur känns pedalen?

173 Inlägg
15 augusti 2010
kan va tryckplattan som gåt sönder /delat på sej /spruckit va så för en polare bara small till så fick han inte i någon växel utan att trycka sate sen börja den slira på lammelerna när de hade hänt

761 Inlägg
15 augusti 2010
Wiechert skrev:
dannnej skrev:

försvinner trycket i slaven försvinner ju allt tryck i kopplingen och den åker i botten.
Han fick ju i växeln om än lite trögt på 1'an.

Så får ställa en följdfråga.

Hur känns pedalen?

har armen hoppat av så kan kopplingen mycket väl ta i botten, då den kommer längre ifrån tryckplattan.

Sök