2524
Sök

R-design på s60 2,4t

5 Inlägg
16 augusti 2010
Trådstartare
Har lite funderingar kring lite så kallade "R-detaljer"!

Första frågan är passar grillen och strålkastarna från en R modell på en "vanlig s60/v70?
(Bara passformen, inte kablage eller liknande.)

Även en annan fråga, någon som vet om man behöver spacersplattor på en s60 för att kunna svänga fullt ut med 235/35/19 däck med R-fälgar? Isåfall vilken tjocklek?

Tacksam för svar!

8 250 Inlägg
16 augusti 2010
Strålkastare passar, men inte grillen. Desto bredare däck desto mindre kan man svänga, finns inga plattor som kan ändra på det. Därför det är olika styrstopp beroende på däckdimension.

1 653 Inlägg
16 augusti 2010
varför passar inte grillen?

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

3 354 Inlägg
16 augusti 2010
Thullen skrev:
varför passar inte grillen?

den är mindre
Senast redigerat av Seth (16 augusti 2010)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

121 Inlägg
16 augusti 2010
Släng på en hel R front istället. Hade de på min. Bara gå in på bilderna o kika lite:)

Ja e inte trög...ja har bara otur när ja tänker:)

5 Inlägg
16 augusti 2010
Trådstartare
Okej, tackar för svar!  Vet du hur det är med 235 på en s60 då? Skrapar det i mycket när man svänger?

Har inte lyckats hitta någon hel front, gör jag det till ett rimligt pris så är det självklart att jag gör det.

440 Inlägg
16 augusti 2010
Ruan skrev:
Okej, tackar för svar!  Vet du hur det är med 235 på en s60 då? Skrapar det i mycket när man svänger?

Har inte lyckats hitta någon hel front, gör jag det till ett rimligt pris så är det självklart att jag gör det.

Jag kör 235/40/18 på min. Gamla däcken tog inte i men dom nya skrapar lite. Beror alltså på däcken i den dimensionen. Jag har dom största styrutslagsbegränsarna.

Bara så du vet. Bara ytterhöljet av r-fronten passar inte din bil. Man måste byta en massa konsoller och skit bakom den. Har hört nypris på allt som behövs för att byta ligger runt 12tusen på volvo.

3 860 Inlägg
17 augusti 2010
Putte16v har väl rätt har jag för mig, att man måste byta det innanför fronten me för att den ska passa...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Reservdansk
6 271 Inlägg
17 augusti 2010
Byt bil, det är lättare. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sök