3409
Sök

Motorn hackar när jag släpper kopplingen

28 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
Hej!
Det är så att ett av mina däck fick punktering iförrgår kväll, så jag lät den vara där jag hade stannat med den, så skjuttsade min vän mig hem. Dagen efter fick jag låna ett par 13-tummare av honom, vi bytte det däcket som mfick punktering (vänster fram) och det på andra sidan (höger fram)... sen när jag försökte starta bilen så hackade den enormt. Antog att däcken var för små, så de kanske slog i någonstans. Så, då tänkte jag att jag hellre byter till mina gamla vinterdäck som är 14". När jag gjort det och försökte starta bilen gick det bra, men när jag skulle köra och släppte kopplingen så känns det typ som att nått hindrar den tills jag släpper den helt, och då rycker den till som f*n.

Någon som vet vad som hänt, och hur jag kan fixa det?

Tack i förväg! smile

Behöver mental hjälp och stöd! =(

1 079 Inlägg
28 juni 2006
kunde du snurra däcken/fälgen när du bytte? så inte fälgen går emot nåt bromsok eller nåt. Eller ligger däcket mot fjädringen?/fjädertallriken?

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

28 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
Ja, kunde det, eftersom bilen var parkerad på en hög backe, när jag startade den så trampade jag in kopplingen hela tiden när jag lät den rulla bakåt, och då svängde jag såklart en del.

Behöver mental hjälp och stöd! =(

Sök