3027
Sök

Lackverkstad i Linköping?

48 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
Nu är det så att jag har fått skador på bilen i och med att jag tappade hjulet :$
Det innebar att jag har fått lite lackeringsskador, samt ett annat fel.

Det som ska göras är att lackera om skärm, kofångare dörr, motorhuv.

Skadorna på dörren och motorhuven är väldigt små. Så jag är inte helt hundra på att de lackar om hela dörren och motorhuven. Utan de kanske bara lackerar om det lilla stället där skadan är.
Vilka är det som avgör det. Lackfirman i sig (vilket i så fall gör att det kan variera från verkstad till verkstad hur stort område som ska lackeras), eller får verkstäderna bara skicka in bilder på skadorna till försökringsbolaget och de avgör allt?

Eventuellt tänkte jag lägga pengar emellan och komplement-lackera lite också. Framförallt motorhuven om de bara vill lackera en del av den. Den är nämligen full med stenskott, så det vore skönt att ta hela på en gång.
Det borde inte vara några problem va?

Nu tänkte jag höra med er vilken verkstad ni kan rekommendera. Vilka är bäst/lättast att ha och göra med?
Senast redigerat av vincere (20 augusti 2010)

9 116 Inlägg
20 augusti 2010
Lackverkstan i Linköping hade jag min bil inne hos för försäkringsskador. Dom gjorde ett bra jobb + att dom inte var svåra för att göra lite extraarbete samtidigt.

48 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
Ok. Då ska de bli en av de som jag hör med smile

Sök