Letade runt lite på nätet i dag & hittade ett gratis program som är ganska likvärdigt som photoshop.
Heter GIMP 2
Och visst det fungerar snarlikt som photoshop gör men bilderna som man sparar sen går dom att göra om till andra format eller? verkar bara gå att öppna i gimp programmet.
Någon som vet vad det är eller har/haft det kanske?
Jag har det på datorn med Linux i, funkar bra, men är inte riktigt lika enkelt som photoshop
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Gimp e toppen, du kan spara i vilka bildofrmat som helst i princip. För att gardera dig kan du ju hålla dig till JPG/JPEG och TIFF exempelvis. Alla som inte har photoshop och vill vara lagliga och gärna ha många funktioner från PS, bör definitivt ha gimp på datorn
GIMP är öppen källkod och som GNU/Linuxnörd har jag använt det sen det kom ut i slutet av 90-talet. Det duger för oss hemmapulare som är noviser i bildbehandling.
Gimp e toppen, du kan spara i vilka bildofrmat som helst i princip. För att gardera dig kan du ju hålla dig till JPG/JPEG och TIFF exempelvis. Alla som inte har photoshop och vill vara lagliga och gärna ha många funktioner från PS, bör definitivt ha gimp på datorn
haha okej det enda som jag tycker saknas är "magnet lassot"
Har också GIMP, har dock inte lyckats spara bilder som JPEG eller JPG
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i." http://www.youtube.com/ZonephoX
nej det är det jag oxå vill. hellst JPEG går ju bara att spara som och då väljer man plats sen är den "gimp" sparad. eller får man välja om man bara trycker på spasa knappen? har ju inte provat ioförsig
Pirate 4 ever
Det är fortfaronde inte lagligt, och vill du ha betalt för bilderna, eller blir erbjuden betalning får du inte ta emot det om du inte har en laglig version...
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Jag har faktiskt Gimp på min jobblaptop. Funkar hur bra som helst till mindre bildbearbetning då det enda jag har det till är när jag lägger upp nya produkter i e-butiken. Kan lova att väldigt många som tror sig behöva Photoshop skulle klara sig alldeles utmärkt med Gimp.
Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.
Det är fortfaronde inte lagligt, och vill du ha betalt för bilderna, eller blir erbjuden betalning får du inte ta emot det om du inte har en laglig version...
Pirate 4 ever
Klart du får ta betalt eller bli erbjuden betalning, du får inte kopiera, sprida vidare eller använda det, ens för enskilt bruk, men slutprodukten får du naturligtvis ta betalt för.
Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
GIMP är en förenklad gratisversion mer eller mindre. Det finns såklart långt ifrån alla effektfunktioner, kamerastöd, samarbetsfunktioner o.s.v. som finns i Photoshop.
Gimp kräver mycket mer av användaren för att göra komplicerade saker i Gimp men skulle vilja säga att det är i samma klass som PS, kanske inte som CS5, men något i stil med CS3.
Gimp kräver mycket mer av användaren för att göra komplicerade saker i Gimp men skulle vilja säga att det är i samma klass som PS, kanske inte som CS5, men något i stil med CS3.
Precis. Programmet är mer svåranvänt än PS.
Men klagar man är det ju fritt fram att modda det själv