3839
Sök

Bakaxel Volvo 240 automat?

66 Inlägg
22 augusti 2010
Trådstartare
Hej
Jag har en 240 automat, årsmodell -87. Bilen ska byggas om till racebil med 600-800hk, hur mycket pallar orginal bakaxeln och kan det vara bra med en automat axel för att köra rakt fram med, tänkte på utväxlingen?

3 354 Inlägg
22 augusti 2010
liten sidofråga. ska du köra med autlådan med trimmet?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

66 Inlägg
22 augusti 2010
Trådstartare
Seth skrev:
liten sidofråga. ska du köra med autlådan med trimmet?

Nej, det blir manuell, befintliga automatlådan byts ut till en manuell ZF!

3 354 Inlägg
22 augusti 2010
ok. sen till axeln. blir det 600-800hk så skulle jag nog tro att man bör byta diff o axlar (iaf diffen) så om det är lägre utväxling  på aut axeln så underlättar väl det vid accelerationer

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

66 Inlägg
22 augusti 2010
Trådstartare
ja, många kör ju men svetsdiff, är lite osäker på det. utväxlingen måste ju vara perfekt om man bara ska köra 201 eller 402 meter. axlarna vill jag verkligen veta vad dom pallar tongue

Sök