caromania skrev:
En polares brorsas morsa.... Haha, dubbelmoralen är fin. Trådar med bristfällig rubrik låses omedelbums.
Nåja, jag får väl dra min historia också då som förövrigt är helt sann.
Jag o polaren hade just rånat en bank. Tyvärr hade polisen hunnit omringa banken med 40 man och helikopter. Vi sköt oss ut med våra automatvapen och stal en Audi S8 för det var en sån vi sett i Ronin, så en sån ville vi ha. Jag drog fram de fyra kablarna under ratten och tjuvkopplade bilen medan polaren smattrade iväg ett magasin från sin Ak5a mot helikoptern.
Sedan bar det av. Samtidigt som jag tjuvkopplade S8an så hade jag plockat bort fartspärren, så när vi väl kom ut på Sveavägen så var det asfett och nice o lite till att känna övervarvstoppet slå till i 280km/h.
Vid Wennergren center körde jag en handbromspärla in mot Roslagstull och sedan bar det av mot Norrtälje. Utanför Rimbo skakade vi av oss helikoptern, men tyvärr hade de då larmat SÄK12 OP9/543 dvs, polisens hemliga grupp som samarbetar med försvarsmakten. Det kändes sådär när två stycken 39 Gripen tog upp jakten på oss.
Tack och lov hade jag nu lyckats löda om bilens ECU med ett Ebaychip så plötsligt hade den 700hk, så vi lyckades skaka av även dem. Ca 12 minuter efter att vi passerat Norrtälje, ungefär när vi kom till Umeå så kände vi oss säkra så vi kunde stanna.
Tyvärr hade soppan tagit slut då, så i skrivande stund sitter vi i en lappkåta utan bensin, mat eller kläder, endast en jävla massa deg som vi nu eldar för att hålla värmen.
Bah!