3084
Sök

Åkt ifrån polisen?

2 656 Inlägg
25 augusti 2010
gamlingen skrev:
ekelund88 skrev:
Beangt skrev:
är det Inte så att man kan bli dömd om man skriver vad man har gjort här?yikes

aldelessäkert :p

helt klart, finns förklädda poliser som sitter här och läser om dagarna

japp därför dom vet var dom hittar oss alla på helgerna :p

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
25 augusti 2010
Jag har kört ifrån polisen fleeeeera gånger, var inga problem, dom bara försvann...... och sen vaknade jag....

Nä, mycket rövarhistorier blir det i sånna här trådar...

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Saabifierad
2 031 Inlägg
25 augusti 2010
_Glenne_ skrev:
Jag har kört ifrån polisen fleeeeera gånger, var inga problem, dom bara försvann...... och sen vaknade jag....

Då man inte vill att folk ska veta att det var en dröm börjar man ofta historierna med: jag har en kompis som......, hände inte mig men polaren...... etc och tänka sig att denna tråd innehåller mycket av denna vara roll wink

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

138 Inlägg
25 augusti 2010
Beangt skrev:

Aa...fast..ne

DFFL
9 020 Inlägg
25 augusti 2010
gamlingen skrev:
ekelund88 skrev:
Beangt skrev:

Ifall alla småbarn skulle bli dömda för vad de skriver på internet att de gjort så hade det gått fyra personer på högstadiet, totalt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 004 Inlägg
25 augusti 2010
Slash skrev:
_Glenne_ skrev:

Då man inte vill att folk ska veta att det var en dröm börjar man ofta historierna med: jag har en kompis som......, hände inte mig men polaren...... etc och tänka sig att denna tråd innehåller mycket av denna vara roll wink

eller "det är inte killen i filmen som har skrivit brevet" smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

tysk.
592 Inlägg
25 augusti 2010
gamlingen skrev:
ekelund88 skrev:
Beangt skrev:

Behöver man vara förklädd framför en datorskärm? roll

Har mött polisen i hög hastighet några gånger men finns ju inga bevis, ingen har orkat bry sig om att vända ens. Hade dock turen när polisen hade mätning precis på gränsen 70/90 väg att han fipplade med lasern när jag kom i 90 och inte hann bromsa in i tid... smile

5 198 Inlägg
25 augusti 2010
Wiechert skrev:
gamlingen skrev:
ekelund88 skrev:

Behöver man vara förklädd framför en datorskärm? roll

Har mött polisen i hög hastighet några gånger men finns ju inga bevis, ingen har orkat bry sig om att vända ens. Hade dock turen när polisen hade mätning precis på gränsen 70/90 väg att han fipplade med lasern när jag kom i 90 och inte hann bromsa in i tid... smile

KKK huva och förklätt IP nummer cool

ja inte fan vänder dom iaf.. de vet ju at dom inte kan göra nåt iaf
Senast redigerat av gamlingen (25 augusti 2010)

3 059 Inlägg
25 augusti 2010
gamlingen skrev:
ekelund88 skrev:
Beangt skrev:

Jepps, man får straffet retroaktivit.. smile

1 217 Inlägg
25 augusti 2010
Jag har la inte direkt "åkt ifrån" dom men jag har gjort som en del andra.

Kom i 70+ moms och lite till på 70sträcka och såg att en bil åkte ut från en p-ficka direkt efter att jag passerat den, efter några sekunder började det blinka blått och jag hade då 5-600m försprång.

Jag stampade då på och svängde in på en liten skogsväg precis efter en kurva och slog av ljusena och vips så åker blinkfyren förbi.

Sedan var det bara att tuffa därifrån i laglig hastighet.

Ibland har man tur.

Forummoderator
9 299 Inlägg
25 augusti 2010
En polares brorsas morsa.... Haha, dubbelmoralen är fin. Trådar med bristfällig rubrik låses omedelbums.

Nåja, jag får väl dra min historia också då som förövrigt är helt sann.

Jag o polaren hade just rånat en bank. Tyvärr hade polisen hunnit omringa banken med 40 man och helikopter. Vi sköt oss ut med våra automatvapen och stal en Audi S8 för det var en sån vi sett i Ronin, så en sån ville vi ha. Jag drog fram de fyra kablarna under ratten och tjuvkopplade bilen medan polaren smattrade iväg ett magasin från sin Ak5a mot helikoptern.

Sedan bar det av. Samtidigt som jag tjuvkopplade S8an så hade jag plockat bort fartspärren, så när vi väl kom ut på Sveavägen så var det asfett och nice o lite till att känna övervarvstoppet slå till i 280km/h.
Vid Wennergren center körde jag en handbromspärla in mot Roslagstull och sedan bar det av mot Norrtälje. Utanför Rimbo skakade vi av oss helikoptern, men tyvärr hade de då larmat SÄK12 OP9/543 dvs, polisens hemliga grupp som samarbetar med försvarsmakten. Det kändes sådär när två stycken 39 Gripen tog upp jakten på oss.

Tack och lov hade jag nu lyckats löda om bilens ECU med ett Ebaychip så plötsligt hade den 700hk, så vi lyckades skaka av även dem. Ca 12 minuter efter att vi passerat Norrtälje, ungefär när vi kom till Umeå så kände vi oss säkra så vi kunde stanna.

Tyvärr hade soppan tagit slut då, så i skrivande stund sitter vi i en lappkåta utan bensin, mat eller kläder, endast en jävla massa deg som vi nu eldar för att hålla värmen.

Bah!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

R1 driver!
5 128 Inlägg
25 augusti 2010
caromania skrev:
En polares brorsas morsa.... Haha, dubbelmoralen är fin. Trådar med bristfällig rubrik låses omedelbums.

Jag o polaren hade just rånat en bank. Tyvärr hade polisen hunnit omringa banken med 40 man och helikopter. Vi sköt oss ut med våra automatvapen och stal en Audi S8 för det var en sån vi sett i Ronin, så en sån ville vi ha. Jag drog fram de fyra kablarna under ratten och tjuvkopplade bilen medan polaren smattrade iväg ett magasin från sin Ak5a mot helikoptern.

Sedan bar det av. Samtidigt som jag tjuvkopplade S8an så hade jag plockat bort fartspärren, så när vi väl kom ut på Sveavägen så var det asfett och nice o lite till att känna övervarvstoppet slå till i 280km/h.
Vid Wennergren center körde jag en handbromspärla in mot Roslagstull och sedan bar det av mot Norrtälje. Utanför Rimbo skakade vi av oss helikoptern, men tyvärr hade de då larmat SÄK12 OP9/543 dvs, polisens hemliga grupp som samarbetar med försvarsmakten. Det kändes sådär när två stycken 39 Gripen tog upp jakten på oss.

Tack och lov hade jag nu lyckats löda om bilens ECU med ett Ebaychip så plötsligt hade den 700hk, så vi lyckades skaka av även dem. Ca 12 minuter efter att vi passerat Norrtälje, ungefär när vi kom till Umeå så kände vi oss säkra så vi kunde stanna.

Tyvärr hade soppan tagit slut då, så i skrivande stund sitter vi i en lappkåta utan bensin, mat eller kläder, endast en jävla massa deg som vi nu eldar för att hålla värmen.

Bah!

HAHAHAHA! Du har ett för jävla svårt liv! tongue

1 217 Inlägg
25 augusti 2010
caromania skrev:

Bah!

Funderat på att skriva komedi-deckare? big_smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
25 augusti 2010
_DamnIt skrev:
HAHAHAHA! Du har ett för jävla svårt liv! tongue

Ja, fethajja hur kallt det är om kotten här ute i skogen.

Ksj skrev:

Behövs inga fler komiska inslag än det man får ta del av i detta forum ibland, hur seriöst menat det än må vara.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Svartlistad
446 Inlägg
25 augusti 2010
Jag har aldrig blivit jagad själv men jag "hjälpte" polisen ta fast en onykter förare...

följde efter han från åkersberga till sveavägen i hastigheten mellan 160km/h-45km/h, medans jag hade telefonkontakt med polisen så dom visste exakt vart han befann sig smile

Seg bôvel
322 Inlägg
27 augusti 2010
FireTraXX skrev:
När man gjort "tvivelaktiga" saker med bilen så har det alltid slutat med att polisen kör upp och ner för gatan halva natten.

Aldrig knackat på eller något sånt för sådana småsaker.

Stämmer bra, i våras blev jag klockad i ~110 km/h på en rak och fin 70-sträcka. Väljer att gasa, varpå en Multivan svänger ut från den lilla grusväg där de stod och sköt.
Svänger in på en avtagsväg, kör några hundra meter och svänger efter en skymd kurva in vid ett stall och gömmer mig bakom en lastbil. Efter ett tiotal minuter åker jag hem.

Strax efter att jag kommit hem, kommer det en annan polisbil och ställer sig vid infartsgatan till mitt bostadsområde. Står där säkert i en halvtimme innan den ger sig av.
Men inga blåvita vid dörren.

148 Inlägg
27 augusti 2010
AcesHigh666 skrev:
rawan92 skrev:
AcesHigh666 skrev:
sen får man inte glömma att 99% av gångerna någon "kört ifrån" snuten så ljuger dem, eller så var det bara någon "random" bil som tyckte det var kul att skrämmas lite.

Kunde inte sagt de bättre själv lol

Kände bara att jag var tvungen...

Köra ifrån snuten är lättare sagt o gjort, spelar ingen roll hur "skillade" genomsnitts busföraren tror sig vara. Snuten har utbildning plus att dem kan...

1. Påkalla fri väg(blåljus).
2. Har radio, kan kommunicera med fler enheter.
3. Ser ditt reg nummer(oftast).
4. Deras bilar är även original snabbare än de som i 99% av fallen påstår att de dragit snuten.
5. Känner inte samma press/panik.

Det är altså inte så svårt att räkna ut att det är 99% bull...

Måste bara citera polisens utbildning...
Saken är den att polisen sällan behöver jaga någon så det går speciellt fort eller blir speciellt farligt men ändå krockar de igenomsnitt fler bilar per vecka än vad ett taxibolag med 30 bilar som går 20 timmar om dagen gör på 3 månader... Så så jäkla duktiga bilförare är dom nog inte heller...
Måste tillläggas att min far jobbade som bilmekaniker och såg dessa smällda bilar hela tiden bara i värnamo och jag arbetar som taxichaufför...

Calibranissen

148 Inlägg
27 augusti 2010
Ksj skrev:
caromania skrev:

Bah!

Oh fan! Grymt!
Ha ha ha ha ha ha ha ha Du borde börja skriva på komedi-deckare omedelbums!!! Blir nog en storsäljare, jag köper den iallafall!!! smile

Calibranissen

806 Inlägg
27 augusti 2010
har inte åkt ifrån, men jagade en polisbil i 200 när det hade varit pang pang i västra göteborg, de va kul och fri fil med:D

Forummoderator
26 389 Inlägg
27 augusti 2010
caromania skrev:

Haha..så skön historia tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök