3091
Sök

Hjälp med In dash DVD

138 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
Idag var jag något impulsiv och drog iväg o köpte en sån här "In Dash" DVD bilstereo, fel av mig.

Så när jag kopplar in den enligt beskrivning så står den bara och lyser, alltså inte stereon utan bara power knappen, när man trycker på knappen händer inget.

Jag är ingen gud på sådan, eller jag kan praktiskt ingenting, röd på plus och svart på jord och gul på konstant är väll egentligen det enda jag lyckats snappa upp.

Så är det någon som är smartare än mig som har någon idé om vad det skulle kunna vara? Är tacksam för svar!

/ Virrson
Senast redigerat av Virrson (25 augusti 2010)

"Jag tror jag smällde tubron" Sthml Boogie.

138 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
Kan även tillägga med risk för att låta lite smått tjatig som typ? bumpar min egna tråd men har en BMW 320i e36 om det spelar någon roll ;D

R1 driver!
5 128 Inlägg
25 augusti 2010
Och så kan du testa att ändra rubriken till något som förklarar ditt problem, för du har skit dålig rubrik, plus att tråden nog blir låst..

Så ändra, så vet folk vad du ska ha hjälp med!

138 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Och så kan du testa att ändra rubriken till något som förklarar ditt problem, för du har skit dålig rubrik, plus att tråden nog blir låst..

Så ändra, så vet folk vad du ska ha hjälp med!

Yeah, sorry, haft en riktigt dålig dag, men nu är rubriken ändrad.

Och jag har testat att vrida på tändningen, det är då pwr knappen börjar lysa. Någon annan som har något förslag?

R1 driver!
5 128 Inlägg
25 augusti 2010
Det du kan testa är att byta plats på gul och röd kabel, brukar va ett ganska vanligt fel på många bilar. Så testa det först

138 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Det du kan testa är att byta plats på gul och röd kabel, brukar va ett ganska vanligt fel på många bilar. Så testa det först

Okej, jag gjorde det utan vidare resultat, pwr knappen lyser fortfarande och när man trycket på den händer det inget där heller..blir galen, jag som var så sugen på att se hur den fungerar.

138 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
Putteliten skrev:
Testat båda 2 kablarna på konstant + då?

Gjorde det nu, då slutade pwr dioden att lysa helt, men ingen säkring har gått och kopplar jag in den igen som vanlig lyser den igen.

138 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
Nja alltså inte vad jag vet, klickat på alla knappar som går att klicka på helt utan resultat, börjar bli lite desperat nu faktiskt hmm

Team dBakuten
3 453 Inlägg
26 augusti 2010
Kinatillverkad? Kan ju faktiskt vara så att det inte är i fungerande tillstånd..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

138 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
Det är en Pionrer så den borde inte vara paj, men tänkte på en sak, är det viktigt att antenn och dylikt är inkopplad? fick höra det igår av en snubbe, att vissa kräver sånt för att starta..
Tack för alla svar btw smile

100% ninja
342 Inlägg
26 augusti 2010
ja, det är ibland viktigt att antenn är inkopplad, har själv haft en stereo av annat märke som var likadan. ville inte funka om antennen inte var inkopplad.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

R1 driver!
5 128 Inlägg
26 augusti 2010
Och sen finns det en variant som man måste ha en hide-away unit för att den ska starta, en med GPS och skit. En kompis har en sån, och är inte extraboxen inkopplad startar inte möget.

Så skriv gärna modellnamn på den!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
26 augusti 2010
TeedasT skrev:
ja, det är ibland viktigt att antenn är inkopplad, har själv haft en stereo av annat märke som var likadan. ville inte funka om antennen inte var inkopplad.

Då hade du nog en dålig jordpunkt till stereon så att den jordade genom antennen, finns ingen anledning annars för antennkabeln att vara ikopplad för att få igång enheten.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

100% ninja
342 Inlägg
26 augusti 2010
ChriZtoffer skrev:
TeedasT skrev:

Då hade du nog en dålig jordpunkt till stereon så att den jordade genom antennen, finns ingen anledning annars för antennkabeln att vara ikopplad för att få igång enheten.

mycket riktigt, och han har samma problem så är det ju användbar information, ellerhur? cool

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
26 augusti 2010
Japp oja, men då kan man ta och fixa jorden istället. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

100% ninja
342 Inlägg
26 augusti 2010
ChriZtoffer skrev:
Japp oja, men då kan man ta och fixa jorden istället. wink

hehe, eller så tycker man att det är fräckt när det flyger gnistor när man stoppar i antennsladden.

9 118 Inlägg
26 augusti 2010
Du har ingen kabel som ska kopplas in på handbromsen också? Prova att lägga den på konstant + med och se vad som händer.

Sök