Gud va tiden går! Vi har alltså funnits i ett år nu, och i helgen så hade vi fest för att fira detta.
Vi hade planerat detta event under en längre period nu, och vi ville verkligen planera detta in i minsta detalj så allt skulle var perfekt. Detta är ju ett sådant ypperligt tillfälle för oss att visa shoppen, pågående projekt, färdiga projekt att ge folk en chans att träffa oss personligen. Vi såg även till att flera av våra största leverantörer var på plats, inte enbart för att kunderna ska få träffa dom utan även för att visa dom vad vi faktiskt gör här. Vi hade leverantörer som körde och flög i flera timmar som kom vilket är riktigt kul.
Eb av våra största och viktigaste leverantörer är SCT, och dom skickade nr 2 av deras representanter till våran fest. Vi imponerade på dom så pass mycket att dom kommer göra en "Spotlight" artikel om oss på deras websida! SCT är största på marknaden för mjukvara och hårdvara för mappning av Ford och GM.
Vårat namn har börjat synas lite, eller ja, en hel del faktiskt, och därför betydde den här festen oehört mycket för oss! Vi beslöt oss även att hålla en officiell Car Show iår då alla vill ju inte köra bilen på dynon, samt att man hinner inte med mer än 20-30 bilar på en dag.
Det tog ett tag att hitta en bra helg att hålla eventet på då vi inte ville kolidera med ett annat event häromkring. Så för 4 veckor sen ca så bestämdes datumet,och sen dess har vi jobbat röven av oss för att få ut inbjudan, gå på träffar, div. event och all annan form av media för att få så många som möjligt att komma.
Självklart bjöd vi på BBQ för all besökare!
Vi hade även skaffat en hög priser till både Car show'en samt till dynokörningen. Tycker dom blev helt OK och inte allt för "cheesy" så att säga. Nästa år kommer vi ha ännu finare.
Vi körde även en Charity Raffle där vi fick in produkter och tjänster från div. leverantörer som lottades ut, och alla intäkter skänktes till United Way Gulf Recovery Fund för oljekatastrofen i gulfen. Det blev ett par tusen som drogs in så det är ju alltid något!
Vädret var kanon, i allafall fram tills 16:30 när himlen öppnade sig men det varade bara i 10min sen var det bara att köra vidare! Väderutsikterna som nyheterna körde med dagen innna var inte dom bästa, så vi förlorade garanterat 30-40 bilar som inte ville köra långt med risk för regn. Det sög lite med vi fick ändå en hel del besök. Termometern stod på långt över 30 grader hela dagen så vi såg till att det fanns gott om vatten och läsk i kylarna! Helena (min fru) fick köra mer än en gång till macken för att köpa fler ispåsar
Bland priserna så hade vi som sagt två "King of The Dyno" priser, och det var fanimej jämt där på toppen. Vi hade säkerligen 10+ bilar med långt över 600rwhp, men det var tre bilar som utmärkte sig ordentligt ska jag säga.
Bil nr 1 var faktiskt ingen bil, utan en diesel pickis! 2008 Ford F350 med större turbo, DPF delete, spridare och mappning. Vi fick ut "endast" 540rwhp, MEN vi fick även ut hela 1450nm PÅ HJULEN... Det finns en liten filmlänk längst ner som visar hur rökfylld våran shop blev
På andraplats kom våran fullsponsrade racebil, en Mustang GT med singelturbo och en hel del annat godis. Han tog till en 788rwhp siffra utan lustgas. Bilen är god för höga nior utan problem på 18" radialer
Den som vann var en annan Mustang, närmare bestämt en 08:a Saleen Mustang GT med dubbla sniglar. 817rwhp utan gas vid 25psi!
Tack vare mitt egna bygge så har vi fått göra en hel del nya 2010 Camaro's. Och i stort sett alla har kompressor, kam, toppar, fullängdsgrenrör och alla tänkbara utseende moddar. Finns nog ingen i sydöstra USA som har lika mycket erfarenhet som vi har med nya Camaron! Alla dessa nedan är våra egna senaste byggen, det har varit fullt upp här senaste tiden!
Vi hade även finbesök i form av ett par 2011 Mustang med nya "Femnollan", och tack vare det håller vi på att styra upp lite byggen inför kommande SEMA showen samt PRI mässan i Orlando, men mer om det senare Det kommer lite "nyheter" i min Speedshop tråd om just SEMA och annat skoj.
Här kommer ett litet urval av alla tagna foton, vi hade tagit dit en "riktig" fotograf för att föreviga showen då jag, Paul, Helena och Mark hade fullt upp med allt annat! Hoppas ni gillar bilderna!
Den här 2010:an går inte av för hackor heller, 700+ rwhp, Brembo GT kit, fullt chassi, Custom BOZE fälgar mm mm
Här hade vi Mustanghörnan med våra senaste projekt. Den närmast hade vi på dynon natten innan då vi vill slutföra testerna med helt nya Ford Racing insuget. Bilen är en "all motor" bil med lilla 4.6L motorn och vi fick ut över 400rwhp. Inte illa för den motorn. Utöver insugen kaste vi på våra egna custom portade toppar, kammar, spjäl och pulleys.