4683
Sök

Angående: Banträff på Falkenbergs motorbana!

KHRacing
30 augusti 2010
varför 750kr för 3 timmar när det  i fredags (27/8) kostade 350kr för 4 timmar för tävlingsbilar vars förare är licencierade & försäkrade ? & ni kör totalt oförsäkrade !!!

Sedan gäller svensk lag även på motorbanan i Falkenberg, detta betyder att det är OLAGLIGT att arrangera en körming utan motortävlingsförsäkring.

för har ni inte denna försäkrningen så om det händer en olycka så blir ni som arrangörer/ansvariga ersättningsskyldiga enligt lag, detta kan röra sig om mångmiljonbelopp...

Jag rekommenderar www.svenskamotorsportalliansen.se för en mkt enkel & laglig eventförsäkrning.

ursäkta om mitt inlägg verkar negativt, men det är ej meningen som jag hoppas ni förstår.

KHRacing
30 augusti 2010
ett tillägg: den 19/8 körde vi 17-20 på Anderstorp & redan då vart det skymmning kl 20...
Så ett förslag om ni vill ha det: är att köra 16:00-19:00 istället,
Stör även grannarna mindre med dessa tiderna.
för kl 20:00 kommer det vara mörkt i September.

337 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
peegee skrev:
Det står "anmälan" på er hemsida men eftersom eventet inte är 100% fastställt så förmodar jag det är som det framgår i texten, nämligen bara en Intresseanmälan?

Stämmer som du säger! Detta är bara en koll för att kolla om en bandag är möjlig smile
Anledningen till att det står så på hemsidan är för att samma hemsida skulle användas om ban-kvällen skulle fastställas smile

Mvh Erik

337 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
KHRacing skrev:
varför 750kr för 3 timmar när det  i fredags (27/8) kostade 350kr för 4 timmar för tävlingsbilar vars förare är licencierade & försäkrade ? & ni kör totalt oförsäkrade !!!

Sedan gäller svensk lag även på motorbanan i Falkenberg, detta betyder att det är OLAGLIGT att arrangera en körming utan motortävlingsförsäkring.

för har ni inte denna försäkrningen så om det händer en olycka så blir ni som arrangörer/ansvariga ersättningsskyldiga enligt lag, detta kan röra sig om mångmiljonbelopp...

Jag rekommenderar www.svenskamotorsportalliansen.se för en mkt enkel & laglig eventförsäkrning.

ursäkta om mitt inlägg verkar negativt, men det är ej meningen som jag hoppas ni förstår.

Tjena!

Tack för bra feedback och tankar! Behövs om vi ska kunna få till en kul bankväll på såhär kort varsel smile

Anledningen till detta är att det dessvärre inte finns så många sätt att hyra banan om förare utan licens ska köra. Vet att det är många som inte har detta som ändå vill testa på att ratta lite på en bana. Vi kan dessvärre inte heller lägga denna bankvällen som förarutveckling..

Vi kommer inte köra denna bankvällen som företag. Vi kommer alltså hyra banan som privatperson och bjuda in folk till detta. Tanken var sen att alla förare skriver under en lapp där det står vad som gäller. Jag och Patrik håller på att kolla på försäkring för oss.

Har frågat Falkenbergs Motorklubb, och dom kräver inga försäkringar för denna typen av uthyrning till oss men vi håller ändå på att kolla upp detta med vilken försäkring som skulle kunna bli aktuell isf.

Vi har även haft uppe tankarna om tiderna. Jag håller på att kolla med motorklubben om dom har ljusslinga runt banan. Isf skulle det kunna vara en rolig idé att ha igång denna när det börjar skymma. Om inte folk nappar på detta får man helt enkelt lägga körningen tidigare som du säger smile

Återigen tack för bra tankar! smile

Mvh Erik

2 924 Inlägg
30 augusti 2010
Eiiiiik skrev:
KHRacing skrev:

Tjena!

Tack för bra feedback och tankar! Behövs om vi ska kunna få till en kul bankväll på såhär kort varsel smile

Anledningen till detta är att det dessvärre inte finns så många sätt att hyra banan om förare utan licens ska köra. Vet att det är många som inte har detta som ändå vill testa på att ratta lite på en bana. Vi kan dessvärre inte heller lägga denna bankvällen som förarutveckling..

Vi kommer inte köra denna bankvällen som företag. Vi kommer alltså hyra banan som privatperson och bjuda in folk till detta. Tanken var sen att alla förare skriver under en lapp där det står vad som gäller. Jag och Patrik håller på att kolla på försäkring för oss.

Har frågat Falkenbergs Motorklubb, och dom kräver inga försäkringar för denna typen av uthyrning till oss men vi håller ändå på att kolla upp detta med vilken försäkring som skulle kunna bli aktuell isf.

Vi har även haft uppe tankarna om tiderna. Jag håller på att kolla med motorklubben om dom har ljusslinga runt banan. Isf skulle det kunna vara en rolig idé att ha igång denna när det börjar skymma. Om inte folk nappar på detta får man helt enkelt lägga körningen tidigare som du säger smile

Mvh Erik

Mycket professionellt bemötande av kritiken! Tummen upp!
Imponerande!

~ Life is short, have FUN! ~

337 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
peegee skrev:
Eiiiiik skrev:
KHRacing skrev:

Tjena!

Mvh Erik

Mycket professionellt bemötande av kritiken! Tummen upp!
Imponerande!

Det tackar jag för! smile

Antar att det är din S2:a som ligger på intresse-listan. Hoppas nu att vi kan få till detta! Kommer bli roligt att se bilar av olika märken köra "följa john" big_smile

367 Inlägg
30 augusti 2010
Jag är självklart intresserad! Ca datum när detta blir av isåfall? Har SMA licens.

69 Inlägg
30 augusti 2010
Eiiiiik skrev:
Angel_vbg skrev:
Eiiiiik skrev:

Klart det är roligt att köra bana med 4hjulsdrift? tongue Jag gör det!

Klart du ska vara med smile

Mjjaaa får se.. Jobbar ju varannan helg me.. Så blir väl klart på en helg då ja jobbar så då skiter d sej ändå.... )=

Eftersom att vi bara komma köra i ca 3h kan det bli en vardag också smile

E d ändå inte bättre å ta d till nästa säsong?

337 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
Linusj skrev:
Jag är självklart intresserad! Ca datum när detta blir av isåfall? Har SMA licens.

Vi hade tyckt att det hade varit riktigt roligt att få till detta som någon form av "avslutning" på säsongen! smile Alltså någon gång i slutet av September.
Jag driver frågan ang. ljusslinga på banan som hade kunnat vara en riktigt rolig grej i mitt tycke. Börja körningen i dagsljus och avslutas med ljusslinga smile

In och skriv in dig på intresselistan Linus, så blir det lättare för mig att driva detta med Falkenbergs Motorklubb sen smile

Mvh Erik

367 Inlägg
30 augusti 2010
Har intresseanmält mig på hemsidan nu. Bara det blir innan den 26e för då åker jag till usa.

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
30 augusti 2010
Har skickat en intresseanmälan på sidan, blir mest troligt ingen körning för min del iår dock men nästa år ska de köras.

337 Inlägg
31 augusti 2010
Trådstartare
Hej!

Vi har nu ca 30st intresserade förare för en bankväll på Falkenbergsbanan smile Vårat mål är som sagt att ha 35 bilar med oss till banan. Nu är det alltså hög tid att skriva in sig på intresseanmälan, då de som står där självklart har förtur på platserna.

Kika gärna in och släng ett öga på hemsidan. Har ett roligt gäng bilar nu som ska bli kul att se på banan! smile

Med vänlig hälsning.
Erik

KHRacing
5 september 2010
Tjena, du hörde aldrig av dig som du sade: Ville ni ha mera info så säg till.

337 Inlägg
5 september 2010
Trådstartare
Tjenare!

Fick faktiskt löst allt med försäkringar med svenskamotorsportalliansen samma dag smile
Tackar och bockar så mycket i alla fall!

Mvh Erik

KHRacing
5 september 2010
Eiiiiik skrev:
Tjenare!

Fick faktiskt löst allt med försäkringar med svenskamotorsportalliansen samma dag smile
Tackar och bockar så mycket i alla fall!

Mvh Erik

Lugnt, bra det fixade sig.

56 Inlägg
5 september 2010
sugen som fan! villka datum kan det bli iså fall?
Kan inte innan mitten av september.

337 Inlägg
5 september 2010
Trådstartare
Vi kommer att sätta ett datum imorgon gott folk! smile

Mvh Erik

Saaboholic
3 129 Inlägg
6 september 2010
idag och är det imorgon och jag är också intresserad big_smile

"Liberty of thought is the life of the soul"

56 Inlägg
6 september 2010
ska jag göra en intresse anmälan om jag inte är säker på att bilen blir klar?
Vill inte bli utan plats om jag får fart i bröten.

5 Inlägg
7 september 2010
Jag e grymt intresserad, hoppas att jag inte anmälde mig för sent smile

Sök