Eiiiiik skrev:
KHRacing skrev:
varför 750kr för 3 timmar när det i fredags (27/8) kostade 350kr för 4 timmar för tävlingsbilar vars förare är licencierade & försäkrade ? & ni kör totalt oförsäkrade !!!
Sedan gäller svensk lag även på motorbanan i Falkenberg, detta betyder att det är OLAGLIGT att arrangera en körming utan motortävlingsförsäkring.
för har ni inte denna försäkrningen så om det händer en olycka så blir ni som arrangörer/ansvariga ersättningsskyldiga enligt lag, detta kan röra sig om mångmiljonbelopp...
Jag rekommenderar
www.svenskamotorsportalliansen.se för en mkt enkel & laglig eventförsäkrning.
ursäkta om mitt inlägg verkar negativt, men det är ej meningen som jag hoppas ni förstår.
Tjena!
Tack för bra feedback och tankar! Behövs om vi ska kunna få till en kul bankväll på såhär kort varsel
Anledningen till detta är att det dessvärre inte finns så många sätt att hyra banan om förare utan licens ska köra. Vet att det är många som inte har detta som ändå vill testa på att ratta lite på en bana. Vi kan dessvärre inte heller lägga denna bankvällen som förarutveckling..
Vi kommer inte köra denna bankvällen som företag. Vi kommer alltså hyra banan som privatperson och bjuda in folk till detta. Tanken var sen att alla förare skriver under en lapp där det står vad som gäller. Jag och Patrik håller på att kolla på försäkring för oss.
Har frågat Falkenbergs Motorklubb, och dom kräver inga försäkringar för denna typen av uthyrning till oss men vi håller ändå på att kolla upp detta med vilken försäkring som skulle kunna bli aktuell isf.
Vi har även haft uppe tankarna om tiderna. Jag håller på att kolla med motorklubben om dom har ljusslinga runt banan. Isf skulle det kunna vara en rolig idé att ha igång denna när det börjar skymma. Om inte folk nappar på detta får man helt enkelt lägga körningen tidigare som du säger
Återigen tack för bra tankar!
Mvh Erik
Mycket professionellt bemötande av kritiken! Tummen upp!
Imponerande!
~ Life is short, have FUN! ~