tjenna, har precis skaffat mig en k24 från en audi s2 som jag tänkte stoppa i min 940 turbo, men jag har ett problem, jag undrar om man kan använda en vanlig wastegate klocka ist för wastegate på grenröret, och avgashustet är väldigt tajt från impellen som sitter där så tänkte om det finns ngn adapterplatta man kan köpa med den öpningen som man har inne i turbon som öppnar upp laddtrycket så man kan få på en vanlig tryck klocka, väldigt tacksam för svar då jag inte vet hur jag ska göra för jag orkar inte byta ut grenröret o så, mvh:Robin
sant, men vet du hur man gör omman ska ha större spridare med hög omh, för jag e sugen på att säta dit volvos gröna bosh spridare, sånna som du har men de e ju hög omhs spridare o jag har låg ohm orginal så jag vet inte hur man gör för att omvandla resistansen till spridarna, vill inte bränna min bränslebox nämligen, tacksam för svar
ok men laddar den då de den ska för chippet då eller? det är på bsr.se ja kollar och de står att man ska få 200 hk och 330 nm. borde de inte va så att laddtrycket ska upp lite mer än fulltryckaren?
ok men laddar den då de den ska för chippet då eller? det är på bsr.se ja kollar och de står att man ska få 200 hk och 330 nm. borde de inte va så att laddtrycket ska upp lite mer än fulltryckaren?
Jo helt rätt, om du chippar bilen så kan du ladda ungeför 1bar
ne,bytte den mot en garrett t04e ist, vill köra med intern wastegate såjag slipper bygga grenrör o sånt till en extern, men jag håller på att ta ur org turbon så förhoppningsvis så sitter t04e i snart,