4620
Sök

Hur många här på Garaget är nykterister?

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
31 augusti 2010
Trådstartare
Finns ju trådar som "hur många på gorg är singel" osv..
Så denna tråd borde ju funka.

Jag är själv nykterist. Finns många anledningar till detta. Och det livet trivs jag bra med. Man kan ha kul utan alkohol i kroppen wink

Om du vill dela med dig varför just du är nykterist, så varsogod!

Och om man kunde ta och samla ihop alla.. Kanske inte riktigt alla då. Men många av er och sedan ha ett stort "saft kalas" , hehe.

Kom med förslag

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
31 augusti 2010
Anser inte att jag vill ta ställningen att inte dricka, då jag har kontroll på det jag dricker.

Med bilar som hobby finns varken pengar eller tid till stora fyllefester, men trots det kan det vara gott med en öl eller lite vin till vissa maträtter, något som framhäver smakerna i maten bättre. Skulle man hamna på krogen kan man ha lika roligt nykter (om man är lika knäpp som mig normalt)...

Så länge man kan kontrollera sina intag behöver man inte avstå något helt, men när man tappar den kontrollen och har valet missbruk eller avstå så är avstå det lämpligaste, där kan jag hålla med. smile

Där är anledningen till att jag inte är nykterist.

Ointresserad.
936 Inlägg
31 augusti 2010
Jag är nykterist, till den milda graden. Dricker "ordentligt" sisådär 4 gånger om året. 

Uppvuxen med skräpet runt sig 24/7 så får man någorlunda... avsmak.

Plus att man sparar duktigt med flis.

Teabag appreciation club.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
31 augusti 2010
Jag är nykterist mellan varje öl.

998 Inlägg
31 augusti 2010
Inte nykterist men kan ta en öl ibland, kanske en gång i månaden hemma vid tv'n. Annars så dricker jag inte, känner inte för det.
Där av så har man inte mycket kompisar för man fick inte följa med ut och festa för att man inte drack som dom andra.
Men som sakt man spara pengar big_smile  sparade pengar = roligt till bilen

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

4 637 Inlägg
31 augusti 2010
Tycker inte om smaken av alkohol men har inget emot folk som gör det. Men att dricka med motiveringen för att man måste för att ha kul fattar jag inte, då är det något som inte stämmer...

Har heller inget emot folk som är onyktra (så länge de inte kör bil eller något liknande) men folk som inte har koll på hur mycket de kan dricka och blir skitfulla bör avstå från alkohol.

Drack en 33cl 2,25% cider direkt efter en arbetsdag, rätt lugn dag dessutom och kände mig helskum och fick dessutom huvudvärk, lite väl ovan vid alkohol kanske?
Senast redigerat av EmilHammarlund (31 augusti 2010)

Muttley
31 augusti 2010
Var de fram tills vintern förra året.
Men dricker typ max 2 öl per fest........plus en 70is baccardi av någon god sort.  Och har full koll alltid, aldrig tappat bort något eller aldrig haft problem med att komma hem smile  Och uppe vid 8-9 morgonen dagen efter alltid.

Ja sen dricker jag de för de är för jävla gott.
Senast redigerat av tkd_rille (31 augusti 2010)

423 Inlägg
31 augusti 2010
Mr_M_ skrev:
Man kan ha kul utan alkohol i kroppen wink

som man säger, man KAN ha kul utan alkohol, men varför chansa? smile
Senast redigerat av Pontus1991 (31 augusti 2010)

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
31 augusti 2010
Normalt sett brukar jag oftast köra "Fullast vinner" med polarna på helgerna och härja loss på krogen/hemmafester osv. Men nu har jag har faktiskt varit nykter i en hel månad, vilket mycket väl kan vara rekord sedan gymnasiet tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

475 Inlägg
31 augusti 2010
kan nästa säga att jag är nykterist dricker MAX 2-3 gånger om året.. dricker inte ens öl hemma
( tycker inte ens om smaken av öl )
och blir alltid lika glad när polisen vill att man ska blåsa.. eftersom man alltid är 100% säker på att man inte har drickit smile

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

Ointresserad.
936 Inlägg
31 augusti 2010
attackhamster skrev:
kan nästa säga att jag är nykterist dricker MAX 2-3 gånger om året.. dricker inte ens öl hemma
( tycker inte ens om smaken av öl )
och blir alltid lika glad när polisen vill att man ska blåsa.. eftersom man alltid är 100% säker på att man inte har drickit smile

+1 om snuteriet.

Teabag appreciation club.

207 Inlägg
31 augusti 2010
Jag är inte direkt nykterist, om jag vill dricka så gör jag det, men det blir max 2-3 gånger per år, nyår brukar det kunna bli, och kanske en gång under sommaren, och när man väl dricker så är det ingen sprit eller öl utan bara såna där alkoläsker (Bacardi Breezers, Smirnoff Ice) som gäller

Ser ingen direkt anledning till alkohol, jag har lika tråkigt när jag är full som när jag är nykter ;D;D Fast med skillnden att man inte får köra bil tongue Så det blir ju lite tråkigare då ^^

Fick en flaska rom eller något när jag fyllde 18, är 24 idag, den står oöppnad i skafferiet tongue

945 Inlägg
1 september 2010
Dricker inte en droppe. Har ändå smakat det mesta.
Har tyvärr någon allergi som ger mig reaktion i form av svullnad i hals och utslag över hela kroppen.
Detta har vi spårat till ämnen som tillsätts. Däremot tåler jag ren sprit, vodka tex. Men då kan det kvitta.

Tyvärr kan man inte uttrycka det rakt ut: Tåler inte att dricka alkohol.
Tydligen vill många tolka det till att man inte kan kontrollera drickandet men fullt så illa är det inte. big_smile
Senast redigerat av Bjare (1 september 2010)

475 Inlägg
1 september 2010
btw.. vem har råd att dricka när man har en sportbil o_O

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

12 086 Inlägg
1 september 2010
Förstår inte hur man kan va nykterist, ni fattar inte vad ni går miste om tongue
Jag är absolut ingen "varje helg drickare" men umgås med vänner och ha trevlig en helgkväll gör man bäst berusad tongue
Senast redigerat av JapMax (1 september 2010)

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
1 september 2010
sirmiro skrev:
Anser inte att jag vill ta ställningen att inte dricka, då jag har kontroll på det jag dricker.

Med bilar som hobby finns varken pengar eller tid till stora fyllefester, men trots det kan det vara gott med en öl eller lite vin till vissa maträtter, något som framhäver smakerna i maten bättre. Skulle man hamna på krogen kan man ha lika roligt nykter (om man är lika knäpp som mig normalt)...

Så länge man kan kontrollera sina intag behöver man inte avstå något helt, men när man tappar den kontrollen och har valet missbruk eller avstå så är avstå det lämpligaste, där kan jag hålla med. smile

Där är anledningen till att jag inte är nykterist.

Jag orkar inte skriva samma sak så jag gör

+ 1!

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

711 Inlägg
1 september 2010
Det är fan strax över 1år sen sist som jag drack alkohol.
Jag skäms då inte för det,det räcker med att ställa sig med bilen i dom centrala
delarna och så får man gratis teater.Men visst är det skönt i kroppen när man har ett rus.

Men jag lider då inte av att inte dricka,på många verkar det som att jobba i veckorna och supa
fredag-lördag och sen ligga klubbad söndag för att sen påbörja en ny "härlig" arb vecka.
Öhh nej tack... smile

99 Inlägg
1 september 2010
Är inte uttalad nykterist men håller mig nykter. Har aldrig gillar smaken av sprit och har aldrig varit full. Och när jag tittar på polarna så verkar jag inte ha missat nått.
Lägger hellre pengarna på bilen smile

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
1 september 2010
attackhamster skrev:
btw.. vem har råd att dricka när man har en sportbil o_O

Etanol konvertera!
"One for you, one for me!"

Jag har inget emot att dricka men gör sällan det.
Det är bara när jag snyltar sprit ifrån Dennan900GL's barskåp! Som jag dessutom inte ens vet vart det är lol

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

347 Inlägg
1 september 2010
JapMax skrev:
Förstår inte hur man kan va nykterist, ni fattar inte vad ni går miste om tongue
Jag är absolut ingen "varje helg drickare" men umgås med vänner och ha trevlig en helgkväll gör man bäst berusad tongue

Kan ju vara så att vi helt enkelt inte håller med om det. Har varit full någon gång men tyckte inte det var roligt alls och dessa "roliga" fester är ju mestadels sorgliga när man är med nykter...

Är själv inte nykterist av princip utan tycker verkligen inte om drycker med alkohol i rent smakmässigt och speciellt inte öl. Har testat det mesta men inte hitta något som går att dricka. Dricker tex helst cider utan alkohol i eftersom alkoholen förstör smaken på den...

Har inga problem att ha schyssta festkvällar utan alkohol och ha hur skoj som helst + att man kan ta bilen hem, gör inget dumt och kommer ihåg allt. Fast det bygger lite på att ingen dricker.

Sök