låter lite som samma fel som jag hade på min omega "2000" när jag köpte den! den hade för hög co halt samt för hög hc halt! Och de kom blå rök sen såg jag! (efter bil köpet) De andra visste jag om! Så tänkte jag fan bara LMM som ska byta då eller lambdan! men efter lite forskninng och kontakt med opel fick jag höra alla möjliga svar! Dom sa att toppen var kass eller topp packningen, och allt sånt! Tänkte shit nu är jag blåst! men kollade lite på nätet och där stod de att man skulle börja med och byta olja, olje filter, luftfilter och tändstift! Så sagt och gjort var de bytt! Min fel kod var kamaxelgivare, så den byttes med! Killen som hade den innan hade bes. den så pass många ggr att han fick bes. den varje vecka för att köra! Så till slut fick jag genom den! Utan problem! Kan tilllägga att oljan som fanns i bilen kändes som vatten, och var kolsvart samt att den smorde inte riktigt när man kände på den med fingrarna! bytte olja till helsyntet! dock inte biltemas utan castrol! :9 nu har jag gjort 2 byten sen jag köpte bilen i mars :9 nu går den som ny fast den har rullat snart 29 :9 så oljan i min bil var nog inte bytt på många många tusen mil! :p
Senast redigerat av astrakalle (5 september 2010)
Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9