3770
Sök

Framvagnsbyte på PV 544

38 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
Halloj, har skaffat en Pv som det va tänkt skulle slängas på 140-framvagn och annan obestämd bakaxel...nu undrar jag som följer;
Har hört folk som säger att den passar rakt på?
har också hört folk som säger att den passar "nästan" rakt på?
Har även hört folk som hävdar att det är en jätteoperation som är helt meningslös?

Kryllar ju av Pv med 140-framvagn så det sista alternativet borde ju rimligtvis inte stämma så bra roll ...finns det någon med erfarenhet som kan ge lite generösa råt och tips om detta? smile
mvh:D

38 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
Aldrig! big_smile Har letat efter en Pv sen jag började övningsköra i princip tongue

5 111 Inlägg
2 september 2010
Det är ingen stor operation.
Man får fixa fästen för den inne i rambalken, lämpligtvis slänga in ett kraftigt plattjärn där med svetsade muttrar.
Man måste notcha ur lite i sidan av rambalkarna för att 140ns övre bärarm ska gå fri då det faktiskt är lite smalare mellan dem än vad det är på PV.
Vissa fäller in den en bit i rambalken för att de menar att bilen lätt blir hög... Men det beror väl på hur man vill ha bilen. För klappsänkning bör du nog göra så men för en rimlig höjd så räcker det att justera med fjädrarna...

38 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
De ska nog gå med tiden smile nu ska man bara hitta en framvagna oxå tongue du har inte nån på lager jocke? eller morgan, han kör väl folkrace fortfarande? tongue

Annars läste jag om nån som slängt på ascona b framvagn som skrev att det passa bättre fast med dämpare från 140 ?

5 111 Inlägg
2 september 2010
Asconaframvagnen passar snarare sämre. PVn är bredare mellan rambalkarna och för att få dit den måste man kapa ur såpass mycket att det knappt blir nåt kvar. Jag höll på att mäta den saken när jag påbörjade mitt PV-bygge, var sugen på Ascona jag med då jag tror den körmässigt är roligare än Volvoframvagnen, men det blev 140 i alla fall.

47 Inlägg
2 september 2010
njaa da vette satan du.,. fille har ju en hel 142a ¨sälga, som är helt rostfri.. finns inte en rost bubbla på an smile fast den ör ju ganska ne plockad.. fast visst den e ju rull bar

38 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
OKejokej, men när jag försöker kolla ditt projekt så fungerar inte bilderna :S hade varit kul å se smile

okej jocke, men jag vill inte ha nån 140:P dom är fula som stryk, vill bara ha framvagnen tongue

47 Inlägg
2 september 2010
ne dom e inte fula :p ja men ja kan kolla me conny imon.. va ger du för en framvagn? komplett givetvis

38 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
OKok gör det:) jag vet inte tongue får väl utgå från vad han vill ha wink

Sök