Hej jag har något som läcker, och så bluddrar den, vet inte om det beror på läckan eller om det beror på att jag skjutit någon slang, igen...
Hittar ingen som är borta eller sitter löst. ska byta ut alla slangar i helgen men vill ändå veta om det är toplocks packningen eller om det är ventilhus packning, jag är relativt nybörjare på detta med bilar men försöker lära mig. Hjälp mig snälla!
Du fick på den slangen som du hade skjutit va? hur gick den presis efter det? gick den bra eller blöddrade den iaf? Det där är INTE topplockspackningen:) Ja skulle gissa på att det är ventilkåpsoackningen lr nån liten packning inne vid kamaxeln lr liknande:) det såg ut sådär under dom 2000 milen ja körde den också så är nog ingen fara iaf:) Du kan ringa till tm lr liknande för å kolla mer exakt vad för packning det är som kan behöva bytas:)
Nej den blöddrade inte efter jag tröck på ny slang. har kikat efter lite och det är så att den hade skjutit en annan slang så har nu beställt en helt sats av nya blå sikikon slangar, även vatten slangarna ser risiga ut.