Crille88 skrev:
Glimbrink skrev:
Hej jag har ett problem med min bil och jag lyckas inte ta reda på vad problemet är.
Jag är ingen expert på bilar men har gjort mitt bästa och nu vänder jag mig till er.
Jag har problem när jag ska pressa bilen dvs turbon hoppar in och ska göra sitt.
Jag laddar 0.7-0.8 den är chippad steg 1. Men problemet är att den laddar men det händer ingenting alls. Jag får ingen turbo kraft alls. Jag har kollat felkoder och får endast 4-1-4 kommer inte ihåg vilken sockel men för högt laddtryck tror jag det var.
Någon som vet vad som kan vara fel? LMM? Lambdasonden? Katalysatorn?
Tacksam för er som har lite mer koll inom området!!
Mvh
troligtvist igensatt katt, slapp klocka eller annat, 0,6bar är org, chippad ska du ladda 1,1 så där har du ditt turbokraftsproblem..
kolla igenom felkoder igen, alla koder i alla socklar o skriv så vi vet, INGEN kan lösa DITT problem om vi inte har mycket kött på benen, alla kan däremot dra till med gissningar, precis vad jag gör just nu..
när är tändstift bytta?
bränslefilter?
rotor/fördelare/tändkablar?
kollat alla slangar rör osv? räcker inte att bara titta på dom tyvärr, dom ser alltid bra ut på tomgång, men med några hekto luft i så sväller dom och ett millimeter stort hål blir 1cm så...
Hej givetvis förstår jag att ni inte kan veta vad problemet är utan att ha fakta.
Oljefilter och olja + tändstift är nyligen bytta.
Har endast haft bilen ett par dagar så har inte hunnit byta de andra sakerna ännu.
Felkoder jag har fått efter att jag har nollställt och kört en runda sen kollat igen är.
A2
2-2-1 LH 3.2 LH 2.4 Motr 1.8 Fenix 5.2 - Adaptiv lambdareglering dellast, vid övregräns (för mager) Regina - Adaptiv lambdareglering, vid övre eller undre gräns
1-2-1 LH 3.2 LH 2.4 Motr 1.8 Motr 4.3 - Luftmassmätarsignal saknas eller är felaktig Regina Fenix 5.2 - Lufttrycksgivarsignal saknas eller är felaktig
4-1-4 Laddtrycksreglering, för högt tryck
A7
1-1-3 Bränslenivågivare öppen krets
1-2-2 Motortemperaturgivarens period för lång
Kan även tillägga att bilen dricker fruktansvärt mycket bensin 2-3.5 liter per mil och på landsväg kanske 1.7 om man kör snällt. Inte alls roligt detta kanske är något gemensamt fel jag vet ej. Ibland när bilen är kall så går den perfekt men ibland hoppar den som fan i samband med turbon någonting är fel.
Jag har även testat att tanka olika dvs
Shell V-power Gick dåligt i början men bättre efter ett tag
98 Går bättre än 95.
95 Går inte alls bra
Vet ej vad förra ägaren har tankat men den är ju chippad så man tycker ju 98 ska vara rätt val..
Bilen är precis besiktigad och inga anmärkningar om dåliga avgas värden osv... om det kan hjälpa..
Tacksam för er som ställer upp och hjälper till.