Har kollat lite på coils till min bmw, som är min vanliga bruksbil. dämparna som sitter nu är slut bak iaf. Så tänkte att kan väll lika gärna köpa coils om ja ändå ska köpa nytt.
Men skulle dessa funka till min brukis? Bara för att få den lite lägre & kanske lite hårdare.
Jom, raceland och TA görs nästan garanterat i samma fabrik för dom ser identiska ut Jag har Jom på min Golf och kompisen har TA på sin golf. Båda känns som samma modell och fungerar mycket bra
Jag pendlar 7 mil/dag med mina och det funkar fint. Visst är det lite stötigt, men det är inget jag tänker på. Enooormt mycket bättre komfort och väghållning än att kapa fjädrar (många påstår att kapa fjädrar och billiga coils ger samma effekt). Jag har provat båda delar och jag tänker aldrig mer kapa, blir billiga coils till resten av mina bilar
Jom, raceland och TA görs nästan garanterat i samma fabrik för dom ser identiska ut Jag har Jom på min Golf och kompisen har TA på sin golf. Båda känns som samma modell och fungerar mycket bra
Jag pendlar 7 mil/dag med mina och det funkar fint. Visst är det lite stötigt, men det är inget jag tänker på. Enooormt mycket bättre komfort och väghållning än att kapa fjädrar (många påstår att kapa fjädrar och billiga coils ger samma effekt). Jag har provat båda delar och jag tänker aldrig mer kapa, blir billiga coils till resten av mina bilar
okok! Då lutar det mot coils. Att det blir lite stötigt det får man leva med!
Så det spelar ingen roll om jag tar TA eller JOM bara utseendet kanske ? vilka är snyggast
Jag hade såna där jom på min cab fast köpte på ebay då 2000 spänn med frakt helt sjukt billigt för de priset kan man inte klaga visst blev de stötigt men de blir de ju när man sänker
Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
lånar tråden lite (A) Men jag har sett att de säljer billiga coils på schmiedmann till e36. någon som har erfarenhet av dessa? är de nåt och ha? (low budget) modell ja talar om.
lånar tråden lite (A) Men jag har sett att de säljer billiga coils på schmiedmann till e36. någon som har erfarenhet av dessa? är de nåt och ha? (low budget) modell ja talar om.
Gör så du! Länka sidan till dessa coils du snackar om
lånar tråden lite (A) Men jag har sett att de säljer billiga coils på schmiedmann till e36. någon som har erfarenhet av dessa? är de nåt och ha? (low budget) modell ja talar om.
Gör så du! Länka sidan till dessa coils du snackar om
Ni som säger att det blir stötigt. Det kommer man tyvärr inte undan... Ju mer man sänker, ju stötigare MÅSTE det bli. Det går inte sänka en bil 10 cm och sen förvänta sig att man har kvar samma utrymme för stötdämparna att jobba upp och ner. Då skulle däcken slå i hjulhuset precis hela tiden.
Så vill man åka lågt så får man åka hårt, men det är ju bara gött
kommer väll bli hatad för detta inlägg... men är det det så att coilovers hädanefter enbart ska kallas coils (fjädrar på engelska)? känns jävligt fel... menmen
kommer väll bli hatad för detta inlägg... men är det det så att coilovers hädanefter enbart ska kallas coils (fjädrar på engelska)? känns jävligt fel... menmen
Folk älskar förkortningar
Egentligen så är väl coilovers när stötdämpare och fjädrar sitter ihop (med fjädrar över stötdämparen)? Så egentligen har en Volvo 740 coilovers i fram original, men inte i bak.
Sen så tycker jag "diffa" används grymt fel (mest bland Volvo-folk) eftersom jag trodde det betydde att en bils differential fungerade som den ska och gör så att båda däcken inte behöver snurra samtidigt. Men åker man 740 så betyder det att man har svetsat igen differential-klumpen helt så att den inte fungerar...
lånar lite,, jag vill ha coilovers till min 740 , då jag vill ha den låg och hård. finns de inga såna till typ volvo 960 eller nå? för då kan man bygga om lätt
lånar lite,, jag vill ha coilovers till min 740 , då jag vill ha den låg och hård. finns de inga såna till typ volvo 960 eller nå? för då kan man bygga om lätt
I bak är väl fjädrar och dämpare skiljda ifrån varandra så det blir nog en hel del bygga om..
lånar lite,, jag vill ha coilovers till min 740 , då jag vill ha den låg och hård. finns de inga såna till typ volvo 960 eller nå? för då kan man bygga om lätt
I bak är väl fjädrar och dämpare skiljda ifrån varandra så det blir nog en hel del bygga om..
Det där lät intressant.. På min bmw är ju fjädrar & dämpare skillda bak ?? Blir det svårt att fixa "coils" bak då ?:S
lånar lite,, jag vill ha coilovers till min 740 , då jag vill ha den låg och hård. finns de inga såna till typ volvo 960 eller nå? för då kan man bygga om lätt
I bak är väl fjädrar och dämpare skiljda ifrån varandra så det blir nog en hel del bygga om..
Det där lät intressant.. På min bmw är ju fjädrar & dämpare skillda bak ?? Blir det svårt att fixa "coils" bak då ?:S
Alltså på coils så sitter ju fjädern över fjäderbenet, så jag vet inte om det finns någon motsvarande lösning för bilar där fjädrar sitter bredvid