En granne kom och frågade mig en sak. När Han kör tungt eller gasar på så går turbomätaren över den vita linjen å på den röda, Han sa att det kom efter att han trimmat den på nordictuning. Så hans fråga var. Klarar turbon att ladda i det röda fältet utan att turbon skär?.
Det är en Saab 9-3 1,8t
bild på mätaren, så ni vet vad jag menar med röta fältet.
nä den kommer rasa direkt,, den ska juh ladda mer när den är trimmad.. är denna grannen möjligtvis nån som aldrig riktigt har testat vad bilen går för?
du kan hälsa att det är inga som helst problem, o de finns flera saker som går sönder innan turbon
Jag har ju ungefär likadan bil, bara att jag har 2,0t, min mätare stannar precis före det röda, och den är inte trimmad. Skulle inte det vart bättre ifall, man hade haft en gul rand också, så man inte behöver oroa sig. Han kör ganska hårt, han trycker ofta till på gasen, trots han är 62 år . Tack för svaren
btw, hur mycket laddar en 2,0t och 1,8t som original?.
jo , Men att den ska gå upp på rött. Rött för mig är farligt, annars hade väll fältet kunna vart rosa eller blått om det inte var farligt att nå det. .
jo , Men att den ska gå upp på rött. Rött för mig är farligt, annars hade väll fältet kunna vart rosa eller blått om det inte var farligt att nå det. .
Det röda är ju som sagt original. Jag skulle tro att man inte orkar kalibrera om mätaren efter det högre laddtrycket vilket resulterar i att den går upp på rött.
"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
har ingenting med o kalibrera mätaren o göra. anledningen till att mätaren är grön gul o röd är för att de ska indikera bränsleförbrukning.. inget annat. läser man i instruktionsboken till den bilen så kan ja sätta min tumme på att där står att man ska hålla sig så mycket som möjligt inom de gröna fältet bla bla bla.. annars så skulle dom byggt in en graderad (bar) mätare från fabrik..
Jag har ju ungefär likadan bil, bara att jag har 2,0t, min mätare stannar precis före det röda, och den är inte trimmad. Skulle inte det vart bättre ifall, man hade haft en gul rand också, så man inte behöver oroa sig. Han kör ganska hårt, han trycker ofta till på gasen, trots han är 62 år . Tack för svaren
btw, hur mycket laddar en 2,0t och 1,8t som original?.
Skillnaden mellan 2,0t och 1,8t är att 2,0t är fulltryck och 1,8t är Lågtryckare samt 5växlad.