UPDATE TIME!! Sisådär ett år senare...
Men nu kommer lite roliga uppdateringar!
Men ja, tänkte bara visa lite av vad som har hänt sedan sist.. och bli bättre på att uppdatera här då det börjar flyta på ordentligt nu!
Breddarna är på plats, skarverna tillsnyggade och den lilla rost som fanns på bilen är lagad sedan länge, bilder följer
Golvplåten kommer från en Manta i400 gatbil som numera är en rallybil, och i och med att plåten ändå skiljer sig i rallybilen så vart den gamla över och den fick jag tag på.. Alltså är min bil inte bara en replica, den är ett halvblod också
Lite slipgrund i bagage- och motorrum
Jag har också fått tag på en ratt från Opels Sportkollektion som dom hade på 80-talet, och just den här modellen av ratten satt i Irmscher's "I-Modeller", alltså i200/i240/i300/i400
Kommer att göra sig GRYMT bra med 400 inredningen, Recarostolar med Opelmärkena i
Sen köpte jag mig ett par BBS RS till bilen också haha, vem vet.. Man kanske slår på R-däck på dom i framtiden
Lite progressbilder på bilen
:
FYYYF****AN vad det ligger tid bakom alla skarver och former på bodykittet kan jag tala om.. På fabriksbilarna var det inte jättenoga.. men jag gör gärna så att skarver och dylikt blir bra. Det blir ju sååå mycket snyggare så!
Men allt jobb är värt det när man ser bilens former och linjer, gaaah vad snygg den kommer bli när den är färdig
Jag rev ner det gamla innertaket idag, ett nytt är beställt och påväg.. Stort tack till bästa Björn!
Och ja, här står den nu!
Nu ska bara all plast plockas av bilen och dras över ett varv med sprutspackel för att få en 100 procentig finish, under tiden ska bilen till lackeraren.. så åker plasten på lack därefter! Fördelen med att få bilen gjord först, är att jag kanske kan få i innertaket i bilen under tiden som plasten är borta på lack