3510
Sök

Flåsljud - 2x MDS 10"

34 Inlägg
21 september 2010
Trådstartare
Hej

Det är så att jag har byggt en ny låda till mina två MDS FFR 10".

Nya lådan är på 55l och det är en 4" port med tratt i yttre ändan endast. hade gärna haft en tratt i andra änden med men det får inte plats.
Och när jag höjer så blir det ganska mycket flåsljud.

Basarna matas av ett MDS T5.

http://www.mds.se/file/product/455/FRR1 … 0basar.pdf
Det är ritningen jag gått efter. Info om basarna står även där.

MVH Håkan

21 761 Inlägg
21 september 2010
Det är troligen svårt att få bort flåsljudet så länge som det bara sitter tratt i ena änden.

Kolla dock så att skarven mellan tratt och rör är absolut "superjämn", sedan kan du också ta ett sandpapper och putsa kanten på änden utan tratt så att kanten både på insidan och utsidan av röret är helt avrundad. Kan hjälpa aningen. smile

34 Inlägg
21 september 2010
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Det är troligen svårt att få bort flåsljudet så länge som det bara sitter tratt i ena änden.

Kolla dock så att skarven mellan tratt och rör är absolut "superjämn", sedan kan du också ta ett sandpapper och putsa kanten på änden utan tratt så att kanten både på insidan och utsidan av röret är helt avrundad. Kan hjälpa aningen. smile

Okej, ska prova det imorgon smile

Men det kan inte hjälpa att sätta dit ett 6" port istället? Eller blir avstämningen fel då?

21 761 Inlägg
21 september 2010
Med 6" port så blir längden ungefär det dubbla för att behålla samma avstämning, det går knappast eftersom du inte får plats med två trattar nu och bara har 4" port. smile

Sök