2333
Sök

Missljud från bromsarna på en VW Golf GT VI -10

55 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
#1
Kör en Golf VI GT just nu. När man bromsar mjukt inför rödljus, bilköer etc så är det ett väldigt markant skrapande eller "släpljud" från bromsarna. Inte det vanliga tjutandet utan det låter mer som metall mot något hårt. Enligt Din bil i Stockholm (östermalm, täby och Hammarby) är det ett helt normalt ljud. Bromsarna fungerar utmärkt, drar inte men det där missljudet stör mig något fruktansvärt. När bilen var ny (<200mil) påpekade jag felet för första gången, då sade din bil östermalm att det var normalt iom att bromsarna var nya.. trodde inte så mycket på det men följde deras tips att göra ett par hårda inbromsningar. Testade 3ggr från ca 120 - 0km/h.. bromsarna bet som in i bomben men knappast att ljudet försvann. Nu har bilen rullat 1400mil och ljudet är kvar, lika starkt som när bilen var ny.

Så frågan är till er som kör nyare Audi/Skoda/VW etc låter det om era bromsar? Vad kan felet vara? Beläggen?
Senast redigerat av Pips (22 september 2010)


4 586 Inlägg
22 september 2010
#2
För hårda bromsbelägg ifrån fabrik kanske. Min mor hade som en skrapande ljud på sin bil då fick hon byta belägg



Sök