Hello there car lovers:P
Nu va de dax att äntligen lägga upp en projekt tråd om min Amazon här på garaget:)
Har tidigare bara haft en tråd på Volvo amazon klubbens forum men jag tyckte de va lite dålig respons från dem så lägger upp här också;)
Utgångs objektet
Det är ju insidan som räknas
Och i pannrummet hittar vi en B20
Mycket har hänt sen dess och kommer bara skriva ner i korta drag vad som är gjort.
Framoken va de första som blev renoverat, vänster fram hjulhus blev skrapat och slipat, fick även svetsa all plåt som hade blivit bytt av förra ägaren men som aldrig blivit riktigt dit svetsade. Fram skärmarna blev lagade. Köpte mig ett nos 2" simons system. Ett bakrute jalusi och spoiler samt en komplett svart inredning köptes även av en bekant.
Sen kom vinter och det blev inte mycket gjort då den stog ute i kylan:( De som blev gjort var väl egentligen bara stolarna som blev renoverade. Fick köpt ett extraktor grenrör och en r kam och en weber 36a som va tänkt att användas. Men blev dock inte så pga andra roligare förgasare
Weber 45or
Vinter blev till vår och man kunde börja greja med bilen igen:D Skrapade bort allt spackel från bakskärmarna och märkte då att spacklet låg på bar plåt:/
Idiot som gjort detta arbetet!
Var hos en kompis och hämtade lite grejer.
Det blev en komplett b20 motor från en 242 75a med m40 låda på. Och sen en hel b20 bottendel från en 142 74a. Fick även med en inte allt för använd födelare från 123 ignition.
Bakskärmen blev ner slipade och om svetsad då de var dåliga svetar samt plåten hade slåt sig:/
Var på Falköpings skroten och shopade lite grejer, mycket tid för sånt när man är arbetslös:lol:
Hittade fyra st snygga fälgar från en Ford Thunderbird -68 som ska användas på amazonen:D
Dock saknas en navkapsel, någon som har en liggandes?
List hål igenlagda
Dem renoverade stolarna som kanske ska bytas ut mot några skin stolar:rolleyes:
Ur kapat
In passat
Dit svetsat
Det är vad jag gjort hittils, mycket kvar ännu;)
Kommentera nu:D