kolfiber e ju svårare ifall du vill att det ska synas, svårt å få det prefa ifall jag fattat det rätt... ska det lackas spelar det nog ingen roll, men det e´bara vad jag läst mig till...
Det snygga med kolfiber är ju när fibrerna syns, och det är rätt lätt att sabba det fina saka mönstret. Tror inte man jobbar riktigt på samma sätt heller. Inte riktigt. Med glasfiber så lägger du ju på polyester och glasfiber varvat med varandra. Med kolfiber så kan du lägga på matta som redan är penslad med epoxy, sen smälter du ner epoxyn i ugn, och så härdar det av värmen.
Det går visst att lägga kolfiber på samma sätt som med glasfiber, men det tar tydligen lång tid för det att härda då.
vill man bara att fibrerana ska synas så kan man ju alltid bygga först i glasfiber o sen ett lager kolfiber över o sen klarlacka på det har tänkt göra så med min baslåda så småning om
Om man vill ha kolfiber för syns skull och inte hållbarheten, lägger man kolfiberväv varvat med Biltemas polyester tills det blir önskad tjocklek. När delen är färdiggjuten och har torkat våtslipar och lackar man klarlack för att få ett snyggt "djup" i delen.
Blir lite hållbarare än glasfiber och mycket snyggare!! Torktiden ska inte vara veckor som många säger utan precis som med glasfiber.
Om man vill ha kolfiber för syns skull och inte hållbarheten, lägger man kolfiberväv varvat med Biltemas polyester tills det blir önskad tjocklek. När delen är färdiggjuten och har torkat våtslipar och lackar man klarlack för att få ett snyggt "djup" i delen.
Blir lite hållbarare än glasfiber och mycket snyggare!! Torktiden ska inte vara veckor som många säger utan precis som med glasfiber.
Polyester blir gult, iaf biltemas.. o jag vill iaf inte ha gul laminering i mina kolfiberdetaljer!
Polyester blir gult, iaf biltemas.. o jag vill iaf inte ha gul laminering i mina kolfiberdetaljer!
Mitt Polyester Blir gult det med och det är av ett annat märke så det låter inte som en bra ide.
Okej, tack! Jag fick det tipset av nån som gjorde massor av huvar och sålde. Ska inte prova det om huven blir gul.