3422
Sök

Biltemas billjud? Hur är kvaliteten?

154 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
Biltemas billjud? Hur är kvaliteten?

Ni som använder grejer ifrån biltema ? hur upplever ni att detta fungerar ??  Är det prisvärt och håller det måttet ?

Har man lite kass ekonomi så blir det lockande att köpa biltemas saker då det verkar prisvärt, men jag har inte vågat ge mig på detta ännu. Jag har läng funderat på att köpa mig deras slutsteg.

Här kan ni väl skriva om alla dessa saker som angår billjudet ifrån biltema, allt ifrån kablar, högtalare, basar och slutsteg.

Tackar för svar!big_smilebig_smilebig_smile

Trimma lungt!

BaM BaM
232 Inlägg
24 september 2010
jag har biltemas 6,5" kit i min golf o jag kommer inte vinna några billjuds tävlingar om man säger så.
låga volymer så spelar dom väl helt ok.

Inget vara för evigt.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
24 september 2010
Högtalarkablarna är mycket trevliga! Väldigt mjuka och lättarbetade, å kostar inte mycket. smile Lågnivåkabeln däremot är inte den bästa, väldigt tröga kontakter och risken är att mittpiggen släpper.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

689 Inlägg
24 september 2010
Brorsan hade deras största slutsteg och drev 2 tolvor med. lät helt okej faktiskt

77 Inlägg
24 september 2010
Kan inte säg något om biltemas lljud tyvärr och vet inte vad steget kostar, en tänkte bara lägga till ett tips på ett steg som spelar bra enligt mig om man ser till priset, denvers steg som går att köpa på netonet för 600 kronor.
Som sagt absolut inte tävling eller så men låter bra för dom pengarna.

154 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
väldigt kul att höra folkets åsikter
Förtsätt skriva bara !

Trimma lungt!

215 Inlägg
24 september 2010
Hade jag varit i dina skor skulle jag sparat lite och sen köpt något bättre smile

154 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
Punti skrev:
Hade jag varit i dina skor skulle jag sparat lite och sen köpt något bättre smile

Sen vet inte jag redit om jag känner för att lägga hur mkt pengar som helst på ljud,

Trimma lungt!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
24 september 2010
Om man vill ha bra budgetljud så finns ju alltid GAS på BRL, låter riktigt bra för pengarna. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 168 Inlägg
24 september 2010
gas rekomenderar jag smile kör med deras färdiga låda med två stycken 12" gas alpha element i. och det är jag väldigt nöjd med, trodde inte de skulle spela i närheten utav det den gör smile

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
24 september 2010
frågan är ju om biltema är så mycket billigare än andra budget märken ?

Jag köpte deras billiga koaxialer ... kasta ut de ganska fort igen då mina gamla fuktskadade orginalhögtalare spelade bättre, deras kit system tror jag iofs inte är sämre än något annat i motsvarande pris klass

77 Inlägg
24 september 2010
Ingen som har någon kommentar om denver steget ens ?tongue

low_and_loud
24 september 2010
köp bra beg grejor istället

173 Inlägg
24 september 2010
Denvers steg är inget jag rekommenderar. Köp ett bra kvalitets steg begagnat för samma pris istället.

3 466 Inlägg
25 september 2010
Man får vad man betalar för!
Dock finns det bättre grejjer för samma pris..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

4 693 Inlägg
25 september 2010
Som tur är så gör GAS både högtalare och steg wink
Och blir man sugen så vet jag att det ska finnas en HU också.
Enligt mig så är GAS riktigt bra

Booyakasha!

77 Inlägg
25 september 2010
Biltemas högtalare är väl okej men absolut inte mer, bättre som sagt att leta andra märken t ex gas mkt högre kvalitét på både högtalarna och ljudet. Och om du inte är så noga med att sakerna behöver va nya letavefter begagnade finns en hel del fynd!

42 Inlägg
25 september 2010
Äscha då, korrekt monterade spelar de bättre än de flesta som sätter dyra högtalare i originalhålen http://goallineblitz.com/images/game/forum/smileys/facepalm.gif

Enligt mig så är de ungefär i klass med GAS. Det duger, men inte mer.

3 466 Inlägg
25 september 2010
Mordecaien skrev:
Äscha då, korrekt monterade spelar de bättre än de flesta som sätter dyra högtalare i originalhålen http://goallineblitz.com/images/game/fo … cepalm.gif

Enligt mig så är de ungefär i klass med GAS. Det duger, men inte mer.

Nej där har du helt fel.

Det som påverkas mest beroende på hur man monterar en högtalare är (mid)basen. Biltemas svagaste punkt tycker jag är diskanterna då dom låter väldigt blurrigt och vasst.

Vad gäller GAS så tycker jag nästan att biltemas billigaste koaxar är snäppet bättre än GAS alpha 4" koaxar.
GAS-högtalaren har sämre midbas och diskanten låter ännu skrikigare än biltemas.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

155 Inlägg
26 september 2010
Nej biltemas ljud låter totalt förjävligt.   är de sista ja skulle lägga pengar på.  finns bättre saker för samma pengar men isf skulle jag köpa beg ljud om ekonomin är så dålig.

Sök