Installation WG "HKS-style 50mm Modell 1" från klracing

Marbu
25 september 2010 · 556 Inlägg

någon som kan berätta för mig hur ja ska koppla in min WG?, lyckas inte få den att öppna..

finns 3 olika gängade hål i den och man får med en nippel...

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!
Volvo 944 "mot 350 RWHP skrot" (1995)
BMW e34 540 "turbo" (1994)
Volvo 740 "snobben" (1988)
seb
26 september 2010 · 40 Inlägg

Vill du styra den med hjälp av tex en magnetventil så pluggar du toppen och använder ett av hålen på sidan, lämpligen det som gör slangdragningen smidigast.

Har du sett till att täta WG:en?

Saab 9-5 "Black Teufel" (1998)
Koop
26 september 2010 · 1 867 Inlägg

Plugga toppen känns inte bra, men nipplarna under membranet ska användas för att öppna ventilen.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Marbu
26 september 2010 · 556 Inlägg

Koop skrev:
Plugga toppen känns inte bra, men nipplarna under membranet ska användas för att öppna ventilen.

bytte till den nedre nippelen på WG så fungerade de, den övre var till för att köra med mottryck, om man vill köra med de istället för att pysa upp ladd trycket.

den översa mm gängan var till för att ställa hårdheten på fjädern

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!
Volvo 740 "snobben" (1988)
Volvo 944 "mot 350 RWHP skrot" (1995)
BMW e34 540 "turbo" (1994)
Marbu
26 september 2010 · 556 Inlägg

seb skrev:
Vill du styra den med hjälp av tex en magnetventil så pluggar du toppen och använder ett av hålen på sidan, lämpligen det som gör slangdragningen smidigast.

Har du sett till att täta WG:en?

täta WG:en?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!
Volvo 944 "mot 350 RWHP skrot" (1995)
Volvo 740 "snobben" (1988)
BMW e34 540 "turbo" (1994)
Richardloord
6 april 2011 · 111 Inlägg

Har en hks wg i delar. har någon nån bild på hur allt sitter ihop inuti.. modell 2 60mm handlar det om.
Allt är löst när jag fick den. Ventilen sitter skruvad med en bricka och en mutter? Sen är det 2 gängade hål i locket med. ska det vara skruv i det? Mvh loordan

Bmw turbo.
BMW 325 T "DRFT" (1993)
Richardloord
6 april 2011 · 111 Inlägg

http://forumbilder.se/thumbs/22201160834PMc276.jpg

Är det så den ska se ut? brickan över membranet och sen bricka och mutter ?

Bmw turbo.
BMW 325 T "DRFT" (1993)
Richardloord
6 april 2011 · 111 Inlägg

och "locket" , det är 2 hål ? dom ska portas ?

http://forumbilder.se/images/56201161327PM3084.jpg

Senast redigerat av Loordan (6 april 2011)

Bmw turbo.
BMW 325 T "DRFT" (1993)
Richardloord
19 april 2011 · 111 Inlägg

ingen som vet nånting om nått?

Bmw turbo.
BMW 325 T "DRFT" (1993)
NeXz
19 april 2011 · 236 Inlägg

jag har hållt på med det där för en vecka sen. fick den inte att öppna. den ladda två bar. öppnade wgn o visade sig vara dubbla fjäder. tog bort den stora fjädern, skruva ihop justeringen . sen stabilt laddtryck på 1,6 använd undre anslutningen på wg sen till kompressorkåpan , eller nära turbo på tryckröret big_smile gl

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang