3263
Sök

Hur man bäst skall dra ifrån när man tävlar...?

390 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
#1
Tja!
Tänkte höra med er här om en sak...Många av er har säkert vart med om race på antingen motorväg eller på en annan mindre eller större väg...När någon vill utmana er på motorvägen och du vet att han/hon har en bil med större motor än vad ni har, hur gör ni då för att bäst dra ifrån när man kör igång eller i längden. Berätta gärna hur ni använder växelådan bäst  och hur ni kör smartare än er motståndare...


Forummoderator
26 349 Inlägg
26 september 2010
#2
Har den andre större motor - alltså med mer hästkrafter per ton - så får man helt enkelt räkna med att bli ifrånkörd. Det är inte som ett spel där man får övertaget när man hamnar på efterkälken och bilen man kör får magiska krafter som gör att man kommer ikapp..

Men annars kan du prova att växla ner till en lägre växel och stämpla fullt. Det brukar i alla fall ge den andre en liten match..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Smålänning
7 883 Inlägg
26 september 2010
#3
Jag försöker inte dra ifrån om jag inte vet att jag kan tongue

Men är det en frän bil så hetsar jag lite tillbaks ibland i hopp om att få höra lite motorljud tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Forummoderator
26 349 Inlägg
26 september 2010
#4
twin_cam skrev:
Jag försöker inte dra ifrån om jag inte vet att jag kan tongue

Men är det en frän bil så hetsar jag lite tillbaks ibland i hopp om att få höra lite motorljud tongue

Jag försökte när jag hade 240:in, mot den silvriga Supran som rullar här i stan. Ja..det gick ju dom första metrarna då det bara slirade för honom..men sen var det ju kört, vilket var rätt väntat.
Men det är kul att "fulförsöka" också. Båda vet ju vem som vinner ändå så.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

957 Inlägg
26 september 2010
#5
det var jo lite dumt at fråga ientigen men   som de andra så  vet man att man inte har någon chanse   då har man 2 val  äntigen kör du  och forlurare eller så  sheter man i  tävla


Med.lem
3 759 Inlägg
26 september 2010
#6
skalman1 skrev:
Har du spelat "need for speed" lite för mycket kanske?

Vadå laddar inte lustgasen upp sig automatisk om man sladdar snyggt? yikes





















roll

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Jävel
2 018 Inlägg
26 september 2010
#7
Man får köra värre helt enkelt. Som ett arsel om man vill vinna:P

You got to risk it, to get the biscuit :)

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 september 2010
#8
Jag brukar preja den som jag rejsar mot. Att med hög kraft köra in i nåt av de bakre hörnen på den andra bilen är grymt effektivt, då snurrar han och man vinner.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

247 Inlägg
26 september 2010
#9
caromania skrev:
Jag brukar preja den som jag rejsar mot. Att med hög kraft köra in i nåt av de bakre hörnen på den andra bilen är grymt effektivt, då snurrar han och man vinner.

lol

Mvh Jocke
Hatar dryga personer.

508 Inlägg
26 september 2010
#10
MasterCar skrev:
Tja!
Tänkte höra med er här om en sak...Många av er har säkert vart med om race på antingen motorväg eller på en annan mindre eller större väg...När någon vill utmana er på motorvägen och du vet att han/hon har en bil med större motor än vad ni har, hur gör ni då för att bäst dra ifrån när man kör igång eller i längden. Berätta gärna hur ni använder växelådan bäst  och hur ni kör smartare än er motståndare...

är inavel ett känt fenomen?....

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 september 2010
#11
mulleri skrev:
MasterCar skrev:
Tja!
Tänkte höra med er här om en sak...Många av er har säkert vart med om race på antingen motorväg eller på en annan mindre eller större väg...När någon vill utmana er på motorvägen och du vet att han/hon har en bil med större motor än vad ni har, hur gör ni då för att bäst dra ifrån när man kör igång eller i längden. Berätta gärna hur ni använder banjon bäst  och hur ni kör smartare än er motståndare...

är inavel ett känt fenomen?....

Jag rättade till stavningen lite.
Senast redigerat av caromania (26 september 2010)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Bonntrimmare
620 Inlägg
26 september 2010
#12
MasterCar skrev:
Tja!
Tänkte höra med er här om en sak...Många av er har säkert vart med om race på antingen motorväg eller på en annan mindre eller större väg...När någon vill utmana er på motorvägen och du vet att han/hon har en bil med större motor än vad ni har, hur gör ni då för att bäst dra ifrån när man kör igång eller i längden. Berätta gärna hur ni använder växelådan bäst  och hur ni kör smartare än er motståndare...

Du lär känna din bil igenom att du kör lite banträffar och dyl då lär du dig exakt vart gränserna går hur sent du kan bromsa och hur fort du kan ta en skarp kurva utan att bilen släpper med dom kunskaperna kan du hänga av ganska mycket snabbare och motor starkare bilar.

MVH Daniel

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

508 Inlägg
26 september 2010
#13
D_Carlsson skrev:
MasterCar skrev:
Tja!
Tänkte höra med er här om en sak...Många av er har säkert vart med om race på antingen motorväg eller på en annan mindre eller större väg...När någon vill utmana er på motorvägen och du vet att han/hon har en bil med större motor än vad ni har, hur gör ni då för att bäst dra ifrån när man kör igång eller i längden. Berätta gärna hur ni använder växelådan bäst  och hur ni kör smartare än er motståndare...

Du lär känna din bil igenom att du kör lite banträffar och dyl då lär du dig exakt vart gränserna går hur sent du kan bromsa och hur fort du kan ta en skarp kurva utan att bilen släpper med dom kunskaperna kan du hänga av ganska mycket snabbare och motor starkare bilar.

MVH Daniel

har man bra bromsar, bra chassi(bussningar,dämpare, fjädrar osv)slipper man tänka på det där, för då vet man att det pallar att köra som ett arsle i kurvorna...

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
26 september 2010
#14
mulleri skrev:
D_Carlsson skrev:
MasterCar skrev:
Tja!
Tänkte höra med er här om en sak...Många av er har säkert vart med om race på antingen motorväg eller på en annan mindre eller större väg...När någon vill utmana er på motorvägen och du vet att han/hon har en bil med större motor än vad ni har, hur gör ni då för att bäst dra ifrån när man kör igång eller i längden. Berätta gärna hur ni använder växelådan bäst  och hur ni kör smartare än er motståndare...

Du lär känna din bil igenom att du kör lite banträffar och dyl då lär du dig exakt vart gränserna går hur sent du kan bromsa och hur fort du kan ta en skarp kurva utan att bilen släpper med dom kunskaperna kan du hänga av ganska mycket snabbare och motor starkare bilar.

MVH Daniel

har man bra bromsar, bra chassi(bussningar,dämpare, fjädrar osv)slipper man tänka på det där, för då vet man att det pallar att köra som ett arsle i kurvorna...

Det där uttalandet gjorde mig 100% säker på att du inte har någon koll alls om vad du snackar om...
Senast redigerat av AcesHigh666 (26 september 2010)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

3 259 Inlägg
26 september 2010
#15
mulleri skrev:
har man bra bromsar, bra chassi(bussningar,dämpare, fjädrar osv)slipper man tänka på det där, för då vet man att det pallar att köra som ett arsle i kurvorna...

Antar att du vet varför bilförsäkringar är dyra till killar under 25 också? big_smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

508 Inlägg
26 september 2010
#16
AcesHigh666 skrev:
mulleri skrev:
D_Carlsson skrev:

Du lär känna din bil igenom att du kör lite banträffar och dyl då lär du dig exakt vart gränserna går hur sent du kan bromsa och hur fort du kan ta en skarp kurva utan att bilen släpper med dom kunskaperna kan du hänga av ganska mycket snabbare och motor starkare bilar.

MVH Daniel

har man bra bromsar, bra chassi(bussningar,dämpare, fjädrar osv)slipper man tänka på det där, för då vet man att det pallar att köra som ett arsle i kurvorna...

Det där uttalandet gjorde mig 100% säker på att du inte har någon koll alls om vad du snackar om...

Då kan väl du berätta för mig 100% vad som rätt då....

Bonntrimmare
620 Inlägg
26 september 2010
#17
AcesHigh666 skrev:
mulleri skrev:
D_Carlsson skrev:
Du lär känna din bil igenom att du kör lite banträffar och dyl då lär du dig exakt vart gränserna går hur sent du kan bromsa och hur fort du kan ta en skarp kurva utan att bilen släpper med dom kunskaperna kan du hänga av ganska mycket snabbare och motor starkare bilar.

MVH Daniel

har man bra bromsar, bra chassi(bussningar,dämpare, fjädrar osv)slipper man tänka på det där, för då vet man att det pallar att köra som ett arsle i kurvorna...

Det där uttalandet gjorde mig 100% säker på att du inte har någon koll alls om vad du snackar om...

+1

du kan ju inte bara klämma på massa väghållnings grejor och tro att det är tuta och köra roll är det fel inställt kan det bli bra mycket sämre än vad bilen var orginal...

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

508 Inlägg
26 september 2010
#18
dem bilar jag kört samt satt på värre grejer på, har det alltid vart rätt injusterat och inte något high- chapparall ihop satt... vet man vart gränserna går med bilen så går det väl an, men det skadar inte att ha värre saker då det ska åkas lite mera...

508 Inlägg
26 september 2010
#19
JonR skrev:
mulleri skrev:
har man bra bromsar, bra chassi(bussningar,dämpare, fjädrar osv)slipper man tänka på det där, för då vet man att det pallar att köra som ett arsle i kurvorna...

Antar att du vet varför bilförsäkringar är dyra till killar under 25 också? big_smile

det är ej något jag inte känner till... det var bana jag mena, inte i trafiken...

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
26 september 2010
#20
D_Carlsson skrev:
AcesHigh666 skrev:
mulleri skrev:

har man bra bromsar, bra chassi(bussningar,dämpare, fjädrar osv)slipper man tänka på det där, för då vet man att det pallar att köra som ett arsle i kurvorna...

Det där uttalandet gjorde mig 100% säker på att du inte har någon koll alls om vad du snackar om...

+1

du kan ju inte bara klämma på massa väghållnings grejor och tro att det är tuta och köra roll är det fel inställt kan det bli bra mycket sämre än vad bilen var orginal...

Plus att kan man inte köra så spelar det ingen roll hur mycket man lägger på väghållningen...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.


Sök