3283
Sök

Hur man bäst skall dra ifrån när man tävlar...?

508 Inlägg
26 september 2010
#21
AcesHigh666 skrev:
D_Carlsson skrev:
AcesHigh666 skrev:

Det där uttalandet gjorde mig 100% säker på att du inte har någon koll alls om vad du snackar om...

+1

du kan ju inte bara klämma på massa väghållnings grejor och tro att det är tuta och köra roll är det fel inställt kan det bli bra mycket sämre än vad bilen var orginal...

Plus att kan man inte köra så spelar det ingen roll hur mycket man lägger på väghållningen...

det har du rätt i, det blir rätt lättare om det är sjysta och värre grejer på... än att åka orginal saker.

Bonntrimmare
620 Inlägg
26 september 2010
#22
mulleri skrev:
dem bilar jag kört samt satt på värre grejer på, har det alltid vart rätt injusterat och inte något high- chapparall ihop satt... vet man vart gränserna går med bilen så går det väl an, men det skadar inte att ha värre saker då det ska åkas lite mera...

Jo men det var lätt att missuppfatta i ditt tidigare inlägg speciellt för någon utan tidigare erfarenheter.

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

508 Inlägg
26 september 2010
#23
D_Carlsson skrev:
mulleri skrev:
dem bilar jag kört samt satt på värre grejer på, har det alltid vart rätt injusterat och inte något high- chapparall ihop satt... vet man vart gränserna går med bilen så går det väl an, men det skadar inte att ha värre saker då det ska åkas lite mera...

Jo men det var lätt att missuppfatta i ditt tidigare inlägg speciellt för någon utan tidigare erfarenheter.

det var lite luddigt, jag menade på banåkande... i trafik hör inte sånt hemma enligt mig. har lite svårigheter med skrivandet...

dARKiE
5 031 Inlägg
26 september 2010
#24
D_Carlsson skrev:
MasterCar skrev:
Tja!
Tänkte höra med er här om en sak...Många av er har säkert vart med om race på antingen motorväg eller på en annan mindre eller större väg...När någon vill utmana er på motorvägen och du vet att han/hon har en bil med större motor än vad ni har, hur gör ni då för att bäst dra ifrån när man kör igång eller i längden. Berätta gärna hur ni använder växelådan bäst  och hur ni kör smartare än er motståndare...

Du lär känna din bil igenom att du kör lite banträffar och dyl då lär du dig exakt vart gränserna går hur sent du kan bromsa och hur fort du kan ta en skarp kurva utan att bilen släpper med dom kunskaperna kan du hänga av ganska mycket snabbare och motor starkare bilar.

MVH Daniel

tror inte det hjälper när det handlade om motorvägs  rejs..  roll

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
26 september 2010
#25
mulleri skrev:
AcesHigh666 skrev:
D_Carlsson skrev:

+1

du kan ju inte bara klämma på massa väghållnings grejor och tro att det är tuta och köra roll är det fel inställt kan det bli bra mycket sämre än vad bilen var orginal...

Plus att kan man inte köra så spelar det ingen roll hur mycket man lägger på väghållningen...

det har du rätt i, det blir rätt lättare om det är sjysta och värre grejer på... än att åka orginal saker.

Visst blir det lättare, men man får inga "magiska krafter" för att man slänger på väghållnigsprylar på bilen. Vilket man kan tolka ditt första inlägg som.. wink

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

508 Inlägg
26 september 2010
#26
AcesHigh666 skrev:
mulleri skrev:
AcesHigh666 skrev:
Plus att kan man inte köra så spelar det ingen roll hur mycket man lägger på väghållningen...

det har du rätt i, det blir rätt lättare om det är sjysta och värre grejer på... än att åka orginal saker.

Visst blir det lättare, men man får inga "magiska krafter" för att man slänger på väghållnigsprylar på bilen. Vilket man kan tolka ditt första inlägg som.. wink

finns det lite motor i, då är det bra att ha lite väghållning.
Senast redigerat av mulleri (26 september 2010)

957 Inlägg
26 september 2010
#27
Om du förlurar då e det bara trycka på start  och sen  klickar du på Restart  och sen kör  ni om tills du vinenr  HAHAHHA


Ointresserad.
936 Inlägg
26 september 2010
#28
Med turbo från biltema.

Teabag appreciation club.

138 Inlägg
27 september 2010
#29
BadBoy89 skrev:
Om du förlurar då e det bara trycka på start  och sen  klickar du på Restart  och sen kör  ni om tills du vinenr  HAHAHHA

HAHA big_smile

390 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
#30
waoo jag är förvånad över hur idiotiska svar många gav eftersom det handlar inte bara vad man har under huven utan hur man som förare är...
Jag skrev inte att den andra bilen måste ha 200hk mer än vad din bil har utan det kan vara mycket mindre än så...Tro inte det värsta innan ni skriver...
Verkar som många här inne tror att de BARA kan köra ifrån om de har 2000hk mer än sin motståndare....


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
21 november 2010
#31
Som någon annan skrev innan du bumpade en gammal tråd, växla ner och stämpla. Om du inte kan hålla jämt när du gör ens det så är det bara att ge upp, såvidare inte du har lustgas eller en turbo som spoolar förbannat sent.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

227 Inlägg
21 november 2010
#32
Vid ett "motorvägsrace" eller annat med rullande start i 30+ så kommer i 99 fall av 100 den som har den vassaste bilen vinna, så svårt är det inte att trycka pedalen hela vägen in i pannrummet och byta kugg när varvräknarn når rött.
Döremot vid rödljus eller 201m är det fullt möjligt att knäppa en ganska mycket vassare bil på fingrarna om man är duktig bakom spakarna samtidigt som den andra gör bort sig.

Hur som helst, så svårt är det inte att åka rakt fram att man kan vinna varje gång på att vara duktig, man vinner för att den andra är dålig eller gör bort sig.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
21 november 2010
#33
Visst går det att vinna lite på växlingar, rätt däckstryck tejpade skarvar i fronten(?) tongue men den vassaste bilen kommer vinna såvida inte föraren stampar på broms istället för kopplingen tongue

Rock'n Roll

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
21 november 2010
#34
Tjuvstarta och växla rätt vinner man mycket på.

Lättare bil är ochså ett stort +. och givetvis mindre luftmotstånd.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Gött mos
1 096 Inlägg
21 november 2010
#35
När jag tunar vår dragracing hoj så resonerar jag såhär: Jag laddar på 100% från start och sen ökar man utifrån det.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

4 586 Inlägg
21 november 2010
#36
När man tävlar så är det att den som ger sig först förlorar. Då behöver inte motoreffekten ha någon betydelse.


Smålänning
7 883 Inlägg
21 november 2010
#37
Bankörning och prova på blackrace m.m gör att du kan lära dig rätt växlingstekniker, och kurtagningstekniker, samtidigt som du lär dig bilens och dina gränser.

Annars är det du behöver är en kurs i offensiv körning!



Sen tillämpa det också!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

7 274 Inlägg
21 november 2010
#38
Gör som i filmer, när den andra bilen börjar komma ikapp så börjar du gasa lite mer.


291 Inlägg
21 november 2010
#39
Brains skrev:
Gör som i filmer, när den andra bilen börjar komma ikapp så börjar du gasa lite mer.

Ja eller så lägger du i din elfte växel..


A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
21 november 2010
#40
Brains skrev:
Gör som i filmer, när den andra bilen börjar komma ikapp så börjar du gasa lite mer.

Ja juste!
Man trycker fullt på gasen och börjar man förlora så har man fortfarande mer att ge! lol

Annars kan du kasta frukter på bilen brevid. Jag rekommenderar dock inte annanas. Eftersom du troligtvis inte är så gammal så orkar du nog inte kasta den så hårt att den går sönder.
Tomater blir nog bra för dig!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067


Sök