3213
Sök

"Ride Tech.se" turbo kvalite osv?

179 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
#1
Hej, såg att Ride Tech har väldigt billiga turbo,
Först o främst är inte jag den som hellre köper en billig turbo och offrar kvalite och livslängd.

Men när man ser att dem säljer turbo för "2399" ska tydligen vara rejält prissänkta (5999?) så undrar man ju om man ska köpa en för de är så jävla billigt.


""
TURBOAGGREGAT T3/T4
En mycket bra turbo som håller både hög kvalitet och finish.

Specifikationer:

Kompressorhjul:     58mm
Turbinhjul:    56mm (65,3mm)
Avgashus:    A/R 0,63
Fläns:    T3
Övrigt   
Vattenkyld:    Nej
Wastegate:    Ja, ingår
Packningar:    Ja, ingår

2399:-
""

Innan du läser vidare, är svaret att kvaliten inte är okej så behöver du inte läsa vidare wink




Fråga 2 då, passar den på en 940 -97? B230FK såklart. (ej intresserad av övrig info om spridare, BTR, LMM, och andra modifikationer som kommer behövas vid turbobyte) "bolt-on"/små mods eller är det kört med grenrör och downpipen?

Enkel storleksjämförelse med turbo från 16-19t? (Eller vs TB-58) större / mindre än ngn därimellan?

Tack på förhand.

Kör bara bakhjulsdrivet, annat är inte lönt!

396 Inlägg
29 september 2010
#3
Jag tycker att du absolut inte ska beställa nått från ridetech. Sök på dom här på forumet så får du veta varför.

49 Inlägg
29 september 2010
#4
Har tyvärr inte någon koll på Redetech´s turboaggregat men har beställt lite andra delar och detaljer därifrån och kan varken klaga på kvalliten eller service, dom har varit jättetrevliga vid mailkontakt så har inget alls all klaga på.

sen är det väl nästan givet att du inte kan jämnföra deras grejer redigt med märkesgrejer, finns ju en anledning till varför vissa saker är dyra wink

om du känner dig osäker så har du ju turbobanditen som ett annat alternativ, dom säljer ju turboagg för en hyffsad peng också och det är väl iaf ett par stycken här på garaget som kör med deras grejer?

såvidare det inte är någon überseriöst bygge med mängder med hästkrafter du bygger så hade jag nog testat med ridetech´s agg, det e ju ingen jättepeng precis och du kan ju kanske bli glatt överaskad smile

lycka till!

MVH Ugge


396 Inlägg
29 september 2010
#5
_Ugge_ skrev:
Har tyvärr inte någon koll på Redetech´s turboaggregat men har beställt lite andra delar och detaljer därifrån och kan varken klaga på kvalliten eller service, dom har varit jättetrevliga vid mailkontakt så har inget alls all klaga på.

sen är det väl nästan givet att du inte kan jämnföra deras grejer redigt med märkesgrejer, finns ju en anledning till varför vissa saker är dyra wink

om du känner dig osäker så har du ju turbobanditen som ett annat alternativ, dom säljer ju turboagg för en hyffsad peng också och det är väl iaf ett par stycken här på garaget som kör med deras grejer?

såvidare det inte är någon überseriöst bygge med mängder med hästkrafter du bygger så hade jag nog testat med ridetech´s agg, det e ju ingen jättepeng precis och du kan ju kanske bli glatt överaskad smile

lycka till!

MVH Ugge
Ugge när beställde du grejer därifrån senast`?

179 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
#6
Googlade lite på ridetech efter att jag startade tråden och hittade tillbaka hit och förstod att det verkade vara skit tongue (har sökt i forumet men de gick inte så bra smile

Får bli att vänta och köra på typ TB-58 agg när det ska göras.

Man vill ju inte heller spendera stor tid i garaget till reparationer när man istället skulle köpt bra grejer.

Kör bara bakhjulsdrivet, annat är inte lönt!

49 Inlägg
30 september 2010
#7
johanhhh skrev:
Ugge när beställde du grejer därifrån senast`?
jag beställde senast i söndags faktist =P
och mitt paket ligger nu i grannstaden och väntar på att få köras hit så det borde dyka upp här imon^^

Gången innan det var i våras/sommras tror jag och hade inga problem då heller smile

Har tagit mellan ca 4-9 arbetsdagar att få hem grejerna dom gångerna jag beställt och det är väl 4e gången jag handlar av dom.

MVH Ugge


396 Inlägg
1 oktober 2010
#8
_Ugge_ skrev:
johanhhh skrev:
Ugge när beställde du grejer därifrån senast`?
jag beställde senast i söndags faktist =P
och mitt paket ligger nu i grannstaden och väntar på att få köras hit så det borde dyka upp här imon^^

Gången innan det var i våras/sommras tror jag och hade inga problem då heller smile

Har tagit mellan ca 4-9 arbetsdagar att få hem grejerna dom gångerna jag beställt och det är väl 4e gången jag handlar av dom.

MVH Ugge
Det är typ det första bra jag läser om dom på det här forumet iaf. Men en nöjd kund av typ 50 känns inte som ett bra facit.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
1 oktober 2010
#9
Jag har inget att anmärka på senast jag var där och hälsade på. Fick sakerna utburna till bilen, karta utskriven till bankomat (strul med kortläsaren) och de var väldigt tillmötesgående.
En del av sakerna jag köpte då har använts på bana utan att det bråkade!

Angående deras turboaggregat så kan dom omöjligt vara lika bra som originalet kostar ca 14K, dock så hade det ju varit värt att prova!
Dels lär det ju vara garanti på dem i minst 1 år och 2400kr är inte så mycket pengar egentligen!


Svärmorsdrömmen
63 Inlägg
1 oktober 2010
#10
Jag har beställt från dom ett par gånger nu och har vart nöjd hittills, jag har fått vad jag beställt och kvalitén har vart jämförbar med priset...

Men sista gången jag beställde nu så tog det två veckor att få grejerna skickade, när dom kom så fattades 2 produkter pga att dom var slut på lager som det står, tycker nog att dom kunde meddelat det innan dom skickade så man kunde ändrat sin beställning och beställt en likvärdig produkt, istället för som nu att man får beställa igen och få betala ännu en fraktkostnad...

JimboSlusk

739 Inlägg
3 oktober 2010
#11
jag fundera på att beställa från ridetech också men kan man lite på dem? läst rätt mycket skit om dem sen svara de inte på mail :S

15 Inlägg
3 februari 2011
#12
Jag har beställt prylar från ridetech säkert en 5-7 gånger och det har inte vart nå strul för mig:)

85 Inlägg
3 februari 2011
#13
Det är just i sådana här trådar som skitsnack frodas....
Ring och snacka med dem, kolla av lite. Sen bildar du dig en egen uppfattning.


Sök