3310
Sök

Val av avgasrör Evo 8

22 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
Hej, skulle vilja ha hjälp/råd att finna nått duglit avgasrör till evon.
Är de någon skillnad på en us-spec och en sv såld? Ska man köpa från katten och bak eller är de lika bra att byta från turbon ? Är mest ute efter lite maffigare ljud men mer hk är aldrig fel heller smile

Tacksam för svar !

10 Inlägg
30 september 2010
de är klart att de flödar ju bättre om de är större ända framifrån.. så skulle nog satsa på ända från turbon.. smile

Hääj ! ;D

8 250 Inlägg
30 september 2010
Är man mest intresserad av lite fränare ljud så räcker det att byta från katen och bakåt. Väldigt förenklat så kan man sägat att byta från kat och bakåt påverkar ljudet, ochatt byta fram tom katen påverkar effekten.

simoni rimnäisi
269 Inlägg
30 september 2010
bygg eget!!!!!!

simoni rimnäisi

7 120 Inlägg
30 september 2010
Gjorde riktigt stor skillnad på effekten när jag gick från 3" från katten till 3" från turbon så satsa på det sistnämnda smile

Tysk nörd
69 Inlägg
30 september 2010
www.jrm-racing.se där beställer du riktigt fina system till bra priser! Dem är bäst i sverige på evos.

www.wroom.org/evoclub är evoklubben i sverige. Där kan du hittade massa med tips och beggade saker.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
30 september 2010
Rudolf skrev:
www.jrm-racing.se där beställer du riktigt fina system till bra priser! Dem är bäst i sverige på evos.

www.wroom.org/evoclub är evoklubben i sverige. Där kan du hittade massa med tips och beggade saker.

Fina dyra HKS system mm ja men så himla billigt är det inte hos JRM.
Du kan köpa samma prylar utomlands billigare.

Jag skulle föreslå ett Mongoose system från England som lämplingen köps via Ebay England.
Fina system för bra pengar, hade på min Evo tidigare och det satt kanon.
Senast redigerat av Busgrabb (30 september 2010)

Autotech

22 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
Har kollat lite på utlänska sidor men har inte en aning om hur man får hem sakerna. På ett ungefär hur mycket hk får man ut på ett avgasystem + öppet filter ?

Rejsa ?
2 959 Inlägg
30 september 2010
Barth skrev:
Har kollat lite på utlänska sidor men har inte en aning om hur man får hem sakerna. På ett ungefär hur mycket hk får man ut på ett avgasystem + öppet filter ?

Man lägger en beställning till sin adress och betalar för frakten så kommer det ?

Evosarna är rätt trevligt att byta system på hela vägen då dom är rätt igensatta den vägen orginal.
Jag skulle säga att det blir ca 30 Hkr till med ett helsystem + O2 hus som man brukar byta samtidigt men detta för att laddet även sticker iväg lite då mottrycket minskar mycket i avgassystemet.

Autotech

22 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
Shit. De va ganska mycket enbart för system smile någon som vet om det är skillnad på us mod och en sv såld ?

Rejsa ?
2 959 Inlägg
30 september 2010
Barth skrev:
Shit. De va ganska mycket enbart för system smile någon som vet om det är skillnad på us mod och en sv såld ?

Lite skillander finns det men motorn tror jag är same shit.

Autotech

353 Inlägg
18 oktober 2010
Barth skrev:

ja det är två olika system pga av att man har den otroligt fula baken på usa-evo pga av deras krockbalk så du måste ha ett system till en usa om du inte vill bygga om allt och sänka slutröret!

22 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
Ok, vet nån vart man får tag på downpipe som passar mot orginal turbon ? eller om någon har ett till salu. har kollat runt lite på (svenska) sidor men finner inget som passar till rimligt pris. system från katten är redan fixat och det blev en aning härligare ljud big_smile

716 Inlägg
18 oktober 2010
kolla j-spec.se som har massor för evo. Jag rekomenderar ändå ebay framför alla svenska sidor. Leverans tar dubbelt så långt tid, men varan är billigare och i princip samma som svenska försäljares. Så pengar sparar man. Allt mitt är från ebay, och allt sitter skitbra, och funkar skitbra ihop me bilen.

22 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
j-spec har inte till orginal turbon tyvärr hmm får väll kolla ebay då. nån som vet på ett ungefär vad frakten går på ? sen vare ju dedär med us mod och sv mod tongue hur vet ja till vilken modell de är till ? eller är de ingen skillnad ?

Schysst att ni svarar smile

1 513 Inlägg
19 oktober 2010
front pipe å down pipe passar uk jspec us men sen kommer du till katten å jag kommer inte ihåg om den är i rätt vinkel på us spec... köp ett riktigt system till den om du vill slippa att den låter som en epa eller att de inte passar för allt som kommer från staterna e bolt on med modifikation!! är en anledning till att de kostar hälften å knappt de mot ett märkes systemet

44 Inlägg
20 oktober 2010
tror att www.extremepsi.com har också men är inte säker så kika där:)

170 Inlägg
14 februari 2011
Om man vill ha effekten med ett 3" hela vägen men inte vill att det ska låta allt för mkt när man bara kör lugnt, kan man då fälla in en mellandämpare utan att påverka effekten?

Bromölla
Projektråd till supran: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167349

1 513 Inlägg
14 februari 2011
Snagge skrev:
Om man vill ha effekten med ett 3" hela vägen men inte vill att det ska låta allt för mkt när man bara kör lugnt, kan man då fälla in en mellandämpare utan att påverka effekten?

evos över lag låter inte mycket om du köper ett fint system utom hks super drager har rätt bra db

Sök