Tunnorna ligger på ET40, så vi får se om de går på i bak. Pulla ordentligt är min grej, det blir nog skitbra!
Kopplade helt enkelt loss kabeln till ABS-givaren och vips så kunde spindlarna lyftas bort, så jag passade på att provmontera s14 spindeln och hängde dit en fälg som motivationshöjjare!
Baknaven satt som gjutet, men skam den som ger sig. En avdragare från Biltema senare så var båda bakre naven av på ett nafs och det roliga kan fortsätta!
Grisar vidare med spindlar och nav, men idag tog jag tag i kabelhärvan under framskärmen också. Denna modell har en knepig placering på kabelstammen som går under vänster framskärm vilket gör att hjulet kan käka kablar om man kör tillräckligt lågt. Jag plockade av framskärman och böjde ner plåten som fanns under för att sedan peta upp kabelstammen mellan skärm och innerplåt, bör fungera kanon! Nu är bakre naven på plats och jag inväntar mina fembultade skivor som bör landa i veckan! 8-)
Eftersom jag valde att lämna kvar laddaren till systemkameran på okänt ställe i somras vid sommarstugan så har jag vart tvungen att fota med ajfjånen, MEN nu jävlar fick jag hem en ny laddare och kan börja leka fotofantast igen. Påtal om det så är fembultskonverteringen klar och kylarslangarna nästan på plats också.
BC racing coils S14 spindlar+nav Slitsade och ventilerade skivor från Z32 Z32 fyrkolvsok D1spec hjulbultar, modell: Fjäderlätt.
Listan blir bara kortare och snyggare med tiden, nu återstår snart bara finlir och en kärring i passagerarsätet!
Idag slipades kjolpaketet in ordentligt för bättre passform och regskyltshållare hamnade på plats. För er som missat det så lyckades jag plocka hem små skyltar både fram och bak.. Jag mailade helt enkelt transportstyrelsen i förvirrelse och frågade var jag kunde be om små skyltar fram och bak till min Nissan s13, men efter någon vecka utan svar tinade hoppet ut. Men som med så mycket annat så händer ju de mest underbara saker när man som minst anar det och utan förvarning damp två små skyltar ner i postlådan! (so much win transportstyrelsen <3). Gjorde min dag.
Listan lyder i stora drag följande:
Borra bakskivor Bygga om stolsfäste Slipa front Koppla mätare Byta diff Montera skyltbelysning och bygga fäste för skylthållare, bak Passa in kjolpaket och göra snygga fästen Lacka skiten
Styrde kosan mot Nora av alla ställen i vårat avlånga land för att hämta lite blåa rör till bilen och med mig hade jag kompanjonen och skinnflöjtsspecialisten Rasmus. Efter att ha hämtat upp lite rör från en trevlig kille norr om Örebro ringde jag mannen myten och legenden Juhani för att mötas i Köping, tröck en burgare på Sibben och rullade vidare mot Violent castle för att pilla på lite japansk ferarri! Grymt kul att ses, det gör vi om.
Efter ett par hundra omkörningar och två mittenfinger till idiotiska bilister var vi äntligen hemma och kikade lite noggrannare på dom där rören jag hämtat hem..
Sen har jag trixat lite med skyltbelysningen bak också. Måttade in lyktorna, skar ut och vek en bit kartong för att sen plasta över för att kunna gänga fast belysningen.
Det står verkligen inte still i garaget, tvärtom! Det är brittiska "royal air mail" kartonger och bildelar överallt. Bakre hjulbultarna är äntligen på plats efter lite pill med bromsbackarna och front samt sidokjolar är mer eller mindre inpassat. Tröck i en säkring på ett udda ställe och lyckades få igång instrumentbelysningen med, FUCKYÄ!
Har meekat med allt från bromsar till glasfiber så nu får helt enkelt bilderna säga mer än tusen ord igen!
River ner halva bilen för att få lite passform på buren! Slet loss dörrsidorna igår och borrade hål för bakre fästen idag, riktigt skön passform faktiskt!
Bockade till ett par fästen till oljekylaren och placerade den bakom intercoolern!
Sist men inte minst kopplade jag ihop skyltbelysningen med kanske Sveriges snyggaste kabeldragning. Kanske skulle bli elektriker?