3285
Sök

Växellåds krångel volvo v70 D5

32 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
har en volvo v70 en årsmodell 02 men automatlåda men de är nåt krångel. när man lägger i backen så känns de som den inte går i ordentligt de bara tuggar o har sig. har bytt olja i lådan men det hjälpte inte har även kollat motor kuddar o vidare men framåt går bilen skit bra växlar perfekt och allt. vill gärna höra om någon har nåt man kan kolla upp?
Senast redigerat av Emil_855 (30 september 2010)

Tekniker
345 Inlägg
30 september 2010
Då är nog lådan defekt.

Det man inte dör av gör ont.

145 Inlägg
1 oktober 2010
säkert ett lager eller nån schims ''bricka'' som har gått sönder! hände så på min men då vare att den gick skitbra när den var kall men när den vart varm så sluta den driva..börja felsöka som en tok men tillslut tröttna jag och rev ner lådan.. ett lager va slut och det låg en trasig bricka på botten av vxllådan! om du undrar så har jag en automat låda till en s70 som gått 16 000 mil om du är intresserad?

Tvivlare
2 266 Inlägg
1 oktober 2010
Väldigt vanligt att lådorna ger upp i dom bilarna. Jag hade bytt låda.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

145 Inlägg
1 oktober 2010
MantaRobin skrev:

exakt .. bättre än att kosta på massa kringdelar.. somsagt har en s70r låda till salu med turbin och allt som behövs! smile

32 Inlägg
1 oktober 2010
Trådstartare
Bullen1 skrev:
Då är nog lådan defekt.

är lådan defekt ska de inte gå köra felfritt framåt

32 Inlägg
1 oktober 2010
Trådstartare
T5driver skrev:
säkert ett lager eller nån schims ''bricka'' som har gått sönder! hände så på min men då vare att den gick skitbra när den var kall men när den vart varm så sluta den driva..börja felsöka som en tok men tillslut tröttna jag och rev ner lådan.. ett lager va slut och det låg en trasig bricka på botten av vxllådan! om du undrar så har jag en automat låda till en s70 som gått 16 000 mil om du är intresserad?

okej bra att veta i alla fall vad ska du ha för den då?

32 Inlägg
1 oktober 2010
Trådstartare
T5driver skrev:
MantaRobin skrev:

exakt .. bättre än att kosta på massa kringdelar.. somsagt har en s70r låda till salu med turbin och allt som behövs! smile

har redan kostat på bil fan aldeles för mycke bästa skulle va om någon ville köra på mig i sidan redigt ordentligt så ja slipper se den mer

32 Inlägg
1 oktober 2010
Trådstartare
det är ju elektriskt allt massa relä o givare o dynga kan inte va något sånt. för jag har pratat med volvo och några andra verkstäder dom säjer att har lådan gått ska den inte driva så bra som den gör frmåt och sen kan den ju funka backåt en vecka sen kommer de tillbaka eller så funkar de några dagar utan problem det är de som är knepigt

138 Inlägg
1 oktober 2010
Som sagt så brukar dessa lådor krångla, men det finns en tillsats som man kan hälla i lådan och denna gör så att o-ringarna som sitter i lådan sväller upp litegrann så att det slutar läcka igenom där. Det fungerar garanterat och en flaska kostar inte många kronor. Senast förra veckan fixa jag en V70 som ryckte i växlarna. I äldre automatlådor sköts ju allt mekaniskt också så man har inte det problemet i gamla lådor men nu i nya så växlar den mycket fortare och elektroniken känner inte av läckagen som kan uppstå i lådan utan växlar ändå. Kommer tyvärr inte ihåg vad medlet heter.

Sök