3253
Sök

Köpråd: potent sportbil med god hållbarhet.

130 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
Hej!

Jag är på jakt efter ny bil då man efter en fin sommar av bilträffar och dylikt blivit väldigt sugen på att få leka av sig lite innan man blir för gammal för att spruta runt i någon dunder japs eller dylikt cool

Så till själva frågan då; jag har läst och kikat på ett flertal bilar och funnit vissa som passat mina planer väldigt bra men dessa har då oftast den negativa biten av att kräva god mek-kunnighet.

Jag har absolut inte tummen mitt i handen utan reder ut mindre ingrepp och små-pill men att riva en motor eller plocka ur en växellåda har jag ingen erfarenhet av.

Jag skulle vilja ha en bil som kör ifrån majoriteten vid en bilträff, en bil som tål att lekas med på parkeringsplats utan att rasa så fort man gasar, en stryktålig bil med kraft och snyggt utseende.

Bilar jag kikat sedan tidigare på har varit;

Skyline r33/34 Gts-t  något moddade bilar med trevlig spec,
Supra mkiv v-styrd BuP eller snarlikt,
200sx s14/15 med mycket mods.
Evo/impreza/Skyline GTR ; lite sugen då det är fina bilar men 4wd är inte riktigt vad jag är ute efter då tanken var att få bränna lite däck.

Men Vilken av dessa bilar vore en bra bil för någon som inte vill meka mer än man kör, eller kanske något helt annat förslag?

Tack på Förhand! smile

7 277 Inlägg
30 september 2010
Alla är väl bra förslag om dom är VÄLBYGGDA.
Välbyggd och välmappad så kan dom hålla väldigt länge utan större ingrepp.

1 738 Inlägg
30 september 2010
*Skyline r33 säger jag! inte allt för dyra o går riktigt bra original med lite uppställt ladd!
*Supra är ju dubbla pengen rätt tunga för att leka med original men jävlar så snygga smile
*200 sx är lite klena enligt mig o då är det ju att börja skruva wink motorn är ju inte känd för att vara en evighets maskin, men dom är ju inte farligt dyra o roliga att leka med men köp isåfall en bil som är lite trimmad smile
* 4Hjulsdrivet kommer du nog trötna på i längden, för det skulle jag göra wink

Skyline utan tvivel wink står sig oftast kvar i pris när du ska sälja den!

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
30 september 2010
Eftersom du inte skrev någon budget så blir dessa mina förslag: Lamborghini Murciélago, Bugatti Veyron, Koenigsegg CCX eller Tesla Roadster .

Med någon av dessa tre bör du köra ifrån det mesta wink

Nöjer du dig med "lite mindre" så kommer säkerligen en Skyline eller Mazda Rx7 tillfredställa dina behov.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

130 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
Brains skrev:
Alla är väl bra förslag om dom är VÄLBYGGDA.
Välbyggd och välmappad så kan dom hålla väldigt länge utan större ingrepp.

Dagens goda ord, frågan är ju bara hur man vet sådant i förväg när det gäller denna typ av bil som oftast är ungdoms körda sedan dag 1 och inte precis pendlar mil hehe

940RDALLE skrev:
*Skyline r33 säger jag! inte allt för dyra o går riktigt bra original med lite uppställt ladd!
*Supra är ju dubbla pengen rätt tunga för att leka med original men jävlar så snygga smile
*200 sx är lite klena enligt mig o då är det ju att börja skruva wink motorn är ju inte känd för att vara en evighets maskin, men dom är ju inte farligt dyra o roliga att leka med men köp isåfall en bil som är lite trimmad smile
* 4Hjulsdrivet kommer du nog trötna på i längden, för det skulle jag göra wink

Skyline utan tvivel wink står sig oftast kvar i pris när du ska sälja den!

Tack för svaret och tipsen, det verkar allt mer luta åt en skyline då det inte verkar finnas allt för mycket negativa bitar när det gäller dessa (självklart välbyggd maskin!

IceEyes skrev:
Eftersom du inte skrev någon budget så blir dessa mina förslag: Lamborghini Murciélago, Bugatti Veyron, Koenigsegg CCX eller Tesla Roadster .

Med någon av dessa tre bör du köra ifrån det mesta wink

Nöjer du dig med "lite mindre" så kommer säkerligen en Skyline eller Mazda Rx7 tillfredställa dina behov.

Tack för tipset, får nog bli en Koenigsegg CCX då... wink

nej men budgeten ligger kring 80-140tkr. allt hänger på vad man får med eller inte när det väl kommer till köpe dags.

Tack för alla svar & tips

-Endid smile

202 Inlägg
14 januari 2011
Finns supror som kör med 900rwhp med orörd maskin, det kallar jag för god hållbarhet, potent och välbyggt.
Drivlinan är också skottsäker i princip, förutom kopplingen som man byter redan vid BPU trim.

Sök