2516
Sök

Golf mk3 rattnav på Golf mk2, Passar?

601 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
Tja!

Har ett golf 3 rattnat och undrar om dom passar på Golf 2orna?

Den har suttit på corrado innan och undrar om den passar på 2an med?

Tack i förhand!

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
3 oktober 2010
vad jag vet så ska en rattnav till golf II pasa corrado såklart , men om ett golf III rattnav passar mkIIorna vet jag inte, lättaste sättet är att pröva sig fram smile

Lever för det cleana, breda & Låga
200 Inlägg
3 oktober 2010
TwinsBilOchPlat skrev:
vad jag vet så ska en rattnav till golf II pasa corrado såklart , men om ett golf III rattnav passar mkIIorna vet jag inte, lättaste sättet är att pröva sig fram smile

Tyvärr lite svårt för mig (som ska köpa ratten och ev. navet också) att testa då jag bor i Gbg och ägaren till ratten bor i Kalmar tongue Vet tyvärr inte vad det är för fabrikat på navet, hade jag vetat de hade man kanske kunnat få fram spec och vilka modeller den passar på nätet.

Men utgår man från de du sa, att nav som passar mk2 också passar i corrado borde detta också passa i min mk2:a då det tidigare suttit i en corrado och nu senast i en mk3?

Mvh / Eric
Senast redigerat av AcroN (3 oktober 2010)

I got Dubs!
2 423 Inlägg
3 oktober 2010
Det finns 2 olika nav till mk2 antingen med det stora hålet eller lilla och det beror på årsmodellen med jag vill minnas att det bryter någonstans 88-89 till det stora.

Lever för det cleana, breda & Låga
200 Inlägg
3 oktober 2010
Dubs skrev:
Det finns 2 olika nav till mk2 antingen med det stora hålet eller lilla och det beror på årsmodellen med jag vill minnas att det bryter någonstans 88-89 till det stora.

Känns lite kört för mig då iom. att min är en -84 hmm

Sök