Se till att motorn är i bra kondition alltså välservad med rena filter osv, köp lågfriktionsdäck, plocka ur allt onödigt i bilen, tejpa alla kanter och sådant som utgör mer luftmotstånd och se till att du pissat innan du ska åka bil
Mappa om bilen, snålare blandningsförhållande än lambda 1 lär fungera på de flesta motorer. Bilen blir däremot miljövidrig och det är inte säkert att den går genom besiktningen, eventuellt får du lite sämre hållbarhet på köpet...Är nog det enda som ger något om bilen är i fräscht fullt fungerande skick, så länge du inte tänkt bygga om halva motorn då.
Tjenare, kapar tråden lite. Jag tittar på en Skyline r34 gtr och den ser billigare ut än Hummern jag kör nu(skatten är mkt mindre osv...) Har någon en uppfattning om förbrukning?
Jag fattar att det inte är någon prius, men det är bra mkt bättre än V8an på 5,4L och en del roligare med.
Tjenare, kapar tråden lite. Jag tittar på en Skyline r34 gtr och den ser billigare ut än Hummern jag kör nu(skatten är mkt mindre osv...) Har någon en uppfattning om förbrukning?
Jag fattar att det inte är någon prius, men det är bra mkt bättre än V8an på 5,4L och en del roligare med.
Min r33 gtst kördes på runt 1.2 blandad körning (min uppfattning är dok att den är bra mycket billigare vid bus än nuvarande supran)
Runt 0.8 gick r33 gtsten på lansväg.
Räkna lite mera då det är mera effekt och fyrhjusldrift på en GTR
Min uppfattning av både dom gts och gtr skylines jag åkt med är att dom är riktigt bra mappade på låglast och att dom går väldigt snålt när man kör lungt för sin effekt. Nissan är även bra på gömma massa effekt i fina mjuka effektkurvor med sinna orginalboxar.
Börjar du trimma eller byta ECU så beror förbrukningen helt och hållt på hur mycket tid man lägger på låglastmappningen.
Rätt hjulinställning. Rätt däcktryck (lite hårdare än fabrikssiffrorna så rullar det lätt)
och sen se till att alltid ha välskött motor. T.ex dåliga tändstift ger sämre förbränning och högre förbrukning. Ny olja så går motorn runt lättare osv.
Tjenare, kapar tråden lite. Jag tittar på en Skyline r34 gtr och den ser billigare ut än Hummern jag kör nu(skatten är mkt mindre osv...) Har någon en uppfattning om förbrukning?
Jag fattar att det inte är någon prius, men det är bra mkt bättre än V8an på 5,4L och en del roligare med.
Min r33 gtst kördes på runt 1.2 blandad körning (min uppfattning är dok att den är bra mycket billigare vid bus än nuvarande supran)
Runt 0.8 gick r33 gtsten på lansväg.
Räkna lite mera då det är mera effekt och fyrhjusldrift på en GTR
Min uppfattning av både dom gts och gtr skylines jag åkt med är att dom är riktigt bra mappade på låglast och att dom går väldigt snålt när man kör lungt för sin effekt. Nissan är även bra på gömma massa effekt i fina mjuka effektkurvor med sinna orginalboxar.
Börjar du trimma eller byta ECU så beror förbrukningen helt och hållt på hur mycket tid man lägger på låglastmappningen.
Vad kostar en färdig låglast mapp? Hur är det att ha en skyline som en bruksbil?