Lördag - träning så igår - Söndag - meka, meka, meka.
Nu har jag äntligen gjort ett första startförsök, lite släckta tändstift på grund av för mycket soppa i bränslemappen, en cykelwire kopplad till spjällhuset, ingen kompressor inkopplad etc, men den startade till i alla fall!!




Men - innan den startade höll det på att rejält gå åt h-e. En AN koppling till fuelrailen separerade andra gången jag slog till tändningen och det blev fullt bränsletryck. Grabben + mappdatorn satt rakt i bränsledimman:O

Dom klarade sig bra - grabben tack vare ytterst snabb reaktionsförmåga och datorn - ja - det är ju bara en dator...
Det visade sig att 3 stycken av AN kopplingarna som jag köpt från en av dom två leverantörerna jag använder mig av saknade låsstiftet som håller ihop kopplingen i sviveln...jag ringde o pratade med dom lite grann efter den händelsen kan jag säga..!

Här kan Ni se hur det INTE skall se ut!!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134927/134927-da65521ae91a4a33c040886900509c52.jpg]()
Och detta är resultatet-kunde sluta med en uppbrunnet hobbygarage....
![https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134927/134927-63331035383299581af68fc5d46cca23.jpg]()
Hur som helst - kopplingen överflyttad från den "gamle" motorn:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134927/134927-cc6e57e226b45a1f76ca4a93b8f4c168.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134927/134927-a2e77a8565b879cf7e30a7c5d45702a4.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134927/134927-676a9269cabf417b3c8da0bf96b7df31.jpg]()
Ny avgaslinda:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134927/134927-17fed1dae968a2b9850cd7baa316f64e.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134927/134927-721f3f691a81955363975755d5d4ef4e.jpg]()
Har även skruvat dit en knacksensor. Får se om den är användbart placerad då den här motorn inte har haft en sådan tidigare. Har skaffat en tillverkare av mellankopplingsbox från knacksensorn till det mappbara sprutet som gör att sprutet får rätt signal för att bli användbar.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134927/134927-b7cab29be75f9fac0b3ce6f01ec20e6d.jpg]()
Igår så svetsade jag ihop en gasrulle till spjällhuset, bestående av ett par brickor i olika storlek. Nu kan man - precis - som innan - använda sig av en en vanlig bromswire till cykel - kan vara bra om något händer....
Först en mellanbricka som har ett spår till spjällhusaxeln och sedan 2 brickor med större diameter. Dessa svetsas ihop och sedan gör jag hål för änden på gaswiren så att man kan trä i den utan att behöva demontera halva bilen...
Jag vet - muttern skall bytas till en lägre modell så den låser ordentligt:)
![https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134927/134927-cc6fca3f5d27fc78980cb91d55ed9e41.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134927/134927-2c97a73a69f7788f6232d55b7eb26400.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134927/134927-e25e02d717c9a7b349192e7ec2d7cfcc.jpg]()
Fäste till wiren:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134927/134927-0389049fc57618d982bb94d37331da74.jpg]()
Mer uppdatering kommer så snart jag kopplat alla kylarslangar så jag kan varmköra motorn om nu allt går vägen.