Här är en liten tråd om projektet med min egenhändigt byggda Super Seven - först med en kompressormatad motor sedan med Turbo istället...byggd helt från scratch av mig själv hemma i garaget.
blir så ryckig körning om man ska måsta släppa på gasen alt. ställa sig på gasen för att producera dom stora lågorna
nå, nog från mig om det. Gillar verkligen ditt ''ormbo'' till rör. Börjat få dit lite grejjor än? :-)
Jag har legat i influensa senaste veckan, men nu är jag igång igen.... Fick hem spridarna nu igår - tänkte använda mig av original fuelrailen som får nya AN-nipplar svetsade i ändarna. Tanken var att jag skulle använda separata spjäll som originalmotorn har för att slippa orolig tomgång om jag bytar till vassare kamaxlar och dom otrevliga baktändningarna jag fick till sist med ett singelspjäll.... Spridarna blev ungefär samma storlek som tidigare - 650cc vid 3Bar (780cc vid 4Bar) och dessutom matchade. Spridarna är Denso - passar bolt-on där dom gamle satt original. Använder mig av samma plenum fast lite modifierat - bilder kommer. Bränslepumpen blir en Bosch -044 pump.
Originalspridare och orörd fuelrail
Spridarna som satt Original var Denso CDH210 - 264cc/3bar
snyggt blir ju betydligt bättre detta än massa skarvar med silicon
Tack! Jodå, det blir det, men man får ha någon skarv för att kunna tråckla ut grejorna om det skulle behövas... Risken med slangar är att om man laddar 15 kilo...! (för det skall man väl...ha ha) att dom kan glida isär.