Här är en liten tråd om projektet med min egenhändigt byggda Super Seven - först med en kompressormatad motor sedan med Turbo istället...byggd helt från scratch av mig själv hemma i garaget.
Satan va den går! Grymt imponerande bygge! Har du några aningar om 0-100 0-200 ? Hp? Mer filmer!!! :>
Det känns sjukt i verkligheten-svårt att återge på film. Jag håller på att mappa det sista-återkommer med tider, men man kan säga så här att jag ligger ungefär 2sekunder på varje växel innan den når varvstopp....vid 0,4Bar/grundladdtryck så är den bromsad till 200hk på driven så i häradet strax under 300 i spisen vid 1Bar borde inte vara orealistiskt, men det är bara en siffra på ett papper-det ska vara körbart också. Jag har lagt mig safe om man nu kan säga så-laddar endast 1Bar för det är ett litet 16T aggregat jag kör med som låg o skräpade i en hörna av garaget...
Haha ja skoja inte! Inget annat spelar nån roll vid sådana tillfällen!
Inte sant...! Man måste ha lite kul här i livet....
Ja det är ju det man lever på! Vad är planerna för denna sommar då? Bankörning antar jag?
Ja - det var det tänkt i alla fall, håller på att köra runt nu och mappa in den helt o hållet, skall göra en värmeskyddsplåt vid turbon, byta en packning mellan Tu/grenröret etc, har skaffat lite begagnade slicks, skall göra en bur och lite annat smått var det tänkt......
Ja - det var det tänkt i alla fall, håller på att köra runt nu och mappa in den helt o hållet, skall göra en värmeskyddsplåt vid turbon, byta en packning mellan Tu/grenröret etc, har skaffat lite begagnade slicks, skall göra en bur och lite annat smått var det tänkt......
Haha ja precis, sen om man håller sig levande återstår ju att se! En bur är nog ingen dum idé! Dom ser rätt balla ut med bur faktiskt!
Jaha...då var det läge att dra igång den här gamla tråden igen. Har byggt på min 33 Coupe rod ett par månader nu eftersom sjuan krånglade lite för mig i somras så jag behövde ett avbrott med den samt att träning o tävlingar i Kickboxning tagit "lite" av min fritid också...men i helgen så rev jag ut motorn och plockade ner den i molekyler. Underdelen skall bytas till en annan jag har liggandes då jag råkade få en svetspor i en av utgångarna från oljekanalen i blocket...och det var omöjligt att svetsa på plats! Bilder kommer.......
Hoppas du får upp suget så det blir en bra fortsättning!
Vad står på att-göra-listan nudå förutom att fixa svetsporen?
Tack - nu är jag på G igen tack vare ett litet avbräck så jag fick jobba på rodden..... H-profilstakarna är inne hos en motorguru just nu för att kolla så inte storändan blivit oval efter Mocal-skräpet som orsakade mig dom senaste lagerskadorna - är allt Ok åker stakarna i motorn igen, min "gamle" bottenhalva av blocket som jag kört med tidigare skall på igen - den vet jag är tät i svetsningen, mellanlagringsfästet till kardanen skall flyttas (vibrationer vid en viss hastighet...) göra en adapter från turbogrenröret ut till avgassystemet så jag kan besiktiga bilen i vår och ev en störtbur (röret ligger på garagegolvet sen en tid tillbaks + lite annat småfix. Motorn är ordentligt mappad så den biten är klar i alla fall.
Idag skall H-profilstakarna från Carillo hämtas - har haft dom hos en motorguru som har mätt o vägt dessa efter senaste missödet som Mocal-skräpet orsakade mig.......ville försäkra mig att dom inte har blivit ovala i storändan.